Pesakit Strok Terharu Terima Bantuan Kerusi Roda


Oleh : Mustaqim Afandi

Besut, 4 Jun- Seorang pesakit 'minor stroke' terharu menerima sebuah kerusi roda bagi memudahkan pergerakan di rumahnya di Kampung Batu Tumbuh, disini.

Wan Husain yang menerima bantuan kerusi roda yang disumbangkan oleh pihak Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Putera itu turut merakamkan ucapan terima kasih kepada pihak terlibat.

"Saya sangat terharu atas keperihatinan Ahli Dewan Undangan (ADUN) Kota Putera, Mohd Nurkhuzaini Ab Rahman kerana sudah lama menantikan bantuan kerusi roda selepas kemalangan beberapa bulan yang lalu.

"Terima kasih sangat-sangat kerana ia dapat memudahkan urusan pergerakan saya," ujarnya kepada pemberita selepas menerima kunjungan Mohd Nurkhuzaini di rumahnya.


Dalam pada itu, Mohd Nurkhuzaini yang juga merangkap Pengerusi Jawatankuasa Keusahawanan, Sumber Manusia, Industri Mikro dan Hal Ehwal Penjaja negeri berkata, bantuan kerusi sangat membantu rakyat yang memerlukan, selain memudahkan pergerakan mereka ketika dalam pemulihan atau sepanjang tempoh perubatan.

“Pesakit memerlukan kerusi roda khas kerana tubuh mereka tidak kuat untuk menampung sendiri tanpa sokongan.

"Inisiatif ini bertujuan untuk memberikan kemudahan kepada individu yang menghadapi cabaran dalam pergerakan supaya mereka dapat menjalani kehidupan seharian secara lebih mudah.

"InsyaAllah, pihak Pusat Khidmat DUN Kota Putera akan sentiasa menyalurkan bantuan kepada yang memerlukan bagi membantu masyarakat setempat," ujarnya.

Sumber: teganukita.net