(Video) 'Ini punca kami accident' - Nyaris maut dirempuh lori gara-gara batang besi di tengah jalan


‘Ayah, Lailahailallah!’ Berkali laungan itu  diucapkan ketika kereta yang dipandu gagal mengawal keadaan. Video yang dimuat naik oleh gadis ini menyaksikan kereta yang dipandu oleh bapanya di laluan kiri di sebuah lebuh raya berpusing menimbulkan rasa panik mereka sekeluarga.

Apabila diperiksa, ada besi yang telah tersekat di spring tayar belakang hingga menyebabkan kereta itu hilang kawalan. Namun mereka bersyukur mereka sekeluarga selamat dalam kejadian itu.

‘Ini punca berlakunya accident tersebut. Ada kepingan besi di highway tersebut then mungkin terlanggar sikit besi tu and terus tersekat kat spring tayar belakang so brek terus stuck dan hilang kawalan. Kalau ikut kan dalam video tu memang tak nampak pon besinya.’

Kejadian tersebut dikatakan berlaku berhampiran dengan tol Bukit Gambir. Sewaktu kejadian juga, bapanya tidak memandu dengan laju kerana perjalanan mereka sudah hampir dengan tol. Mujur juga ketika itu sebuah lori dan beberapa buah kereta sempat mengelak.

‘Masa tu ayah bawak kereta tak laju pon sebab lagi 1km tu nak masuk ke tol bukit gambir.’

Netizen menasihati gadis ini agar membuat laporan pada pihak PLUS dan membuat tuntutan dengan kerosakan yang dialami. Tidak kurang juga ada yang berkongsi lokasi berkenaan juga telah meragut nyawa rakan mereka.

Sumber: NAD



Sumber : thereporter.my