--> Skip to main content

Ketokohan Dalam Ilmu Hadith Terkenal, Syeikh Prof. Dr. Nuruddin Meninggal Dunia



Dukacitanya dimaklum bahawa tokoh ulama Al-Imam al-Allamah al-Muhaddits al-Ushuli al-Mufassir as-Syekh Prof. DR. Nuruddin 'Itr Al-Hasani al-Hanafi telahpun kembali ke rahmatullah semalam, pada hari Rabu 23 September 2020 bersamaan 5 Safar 1442 Hijrah.

Beliau dilahirkan di Syria pada tahun 1937 dan telah bergurukan dengan beberapa guru yang terkenal, antaranya ialah Syeikh Muhammad Muhyiddin 'Abd al-Hamid, Syeikh Mustafa Mujahid dan Syeikh Abdullah Sirajuddin.

Menerusi Twitter Menteri Agama pagi ini, Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri mengatakan yang dirinya terkejut dengan pemergian tokoh ulama dan juga ahli hadith terkenal itu. Semoga Allah merahmati pemergiannya dan ditempatkan di kalangan para solihin dan ulama. 


+ Baca respon pemergian seorang tokoh ulama di Facebook Oh! Media.

Sumber: Oh! Media
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...