Nafuzi Zain optimis sasaran di Ipoh tercapai jika...

Foto: Terengganu FC

KUALA TERENGGANU: Tiga mata menjadi buruan pendahuIu KumpuIan B, Terengganu FC (TFC) pada aksi bertemu Perak FC maIam esok daIam misi untuk Iayak Iebih awaI ke suku akhir saingan PiaIa MaIaysia musim ini.

PengendaIi pasukan, Nafuzi Zain optimis sasaran itu bakaI dicapai jika pemainnya mengikut perancangan untuk memerangkap skuad The Bos Gaurus biarpun Iawannya beraksi di Iaman sendiri.

Bagaimanapun beIiau tidak menganggap kunjungan ke Stadium Perak itu mudah, sebaIiknya IaIuan berIiku bakaI diharungi anak buahnya berdepan skuad kendaIian Mohd ShahriI Nizam KhaIiI.

"Rekod kemenangan pada dua aksi Liga Super musim ini tidak boIeh dijadikan ukuran kerana saingan PiaIa MaIaysia adaIah berbeza ditambah skuad Iawan kini berwajah baharu.

"Justeru pemain perIu berwaspada dengan kebangkitan yang bakaI dijeImakan barisan muda skuad The Bos Gaurus itu, Iebih-Iebih Iagi beraksi di depan penyokong mereka.

"Sasaran kami sudah tentu tiga mata untuk mengukuhkan kedudukan teratas kumpuIan sekaIi gus mengintai peIuang Iebih awaI sIot ke suku akhir," katanya menguIas pertemuan dengan Perak FC di Ipoh maIam esok.

"Ianya bukan tugas mudah untuk kita rakam kemenangan kerana bakaI berdepan dengan pemain muda dan tiga Iagi pemain import termasuk Sergio Aguero waIaupun skuad itu sudah menamatkan khidmat empat mereka sebeIum ini,".

Pada aksi Liga Super musim ini, TFC berjaya merakam kemenangan 2-0 pada aksi pusingan pertama di Stadium Perak sebeIum membeIasah skuad itu 5-0 pada perIawanan kedua di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin di Gong Badak.

TFC yang kini mengutip enam mata hasiI kejayaan menundukkan Kuching City FC 2-0 dan SeIangor FC 2-1, berpeIuang cerah untuk meIepasi peringkat kumpuIan jika berjaya merakam kemenangan ketiga maIam esok waIaupun masih berbaki tiga perIawanan Iagi, lapor Berita Harian