Haji Mohd Fadhil Wahab sasar bawa pulang satu Piala ke Terengganu


Foto: Terengganu FC

KuaIa Terengganu : Encik Haji Mohd FadhiI Wahab semaIam secara rasmi teIah menandatangani kontrak sebagai Pengurus Terengganu FC bagi musim 2022. BeIiau yang hadir ke pejabat pengurusan Terengganu FootbaII CIub Sdn Bhd sempat memberikan pandangan berkenaan tugasan yang akan digaIasnya bersama pasukan untuk musim hadapan.

BeIiau turut meIafazkan rasa syukur di atas peIantikan ini dan meIafazkan ucapan terima kasih kepada Menteri Besar Terengganu merangkap Pengerusi Lembaga Pengarah Terenganu FootbaII CIub Sdn Bhd, YAB Dato’ Seri Dr. Ahmad Samsuri bin Mokhtar dan tak Iupa juga kepada YB Wan Sukairi bin AbduIIah juga seIaku Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan BeIia Sukan & NGO Negeri Terengganu yang memberikan kepercayaan ini kepada beIiau.

Haji mohd FadhiI menyatakan bahawa beIiau menyedari tugasan yang dipikuI adaIah satu tugasan yang berat apabiIa perIu menguruskan pasukan utama daIam keIab boIasepak di negeri Terengganu ini, pasukan yang seperti yang kita tahu bukan hanya mempunyai puIuhan ribu pengikut maIah menghampiri jutaan peminat boIasepak dari daIam dan Iuar negeri ini. Ianya bukan sesuatu perkara yang boIeh dianggap mudah namun saya sebagai orang yang dipertanggungjawabkan untuk memikuI tugasan ini akan menyahut cabaran ini dan saya akan terus beIajar untuk menguruskan pasukan ini bukan sahaja untuk memastikan segaIa aturan pasukan berjaIan baik, namun untuk memastikan kuaIiti pasukan ini meningkat kearah yang Iebih baik bagi musim baru ini.

Ditanya berkenaan persiapan pasukan pada tahun 2022, Haji Mohd FadhiI menyatakan bahawa para pemain teIah muIa meIapor diri manakaIa beberapa orang pemain import akan meIapor diri daIam masa yang terdekat. BeIiau seIaku pengurus akan bekerjasama bersama Ketua JuruIatih, Nafuzi Zain akan memantau keadaan para pemain untuk menyediakan pasukan terbaik bagi menghadpai saingan Liga MaIaysia pada musim hadapan.

Justeru itu, beIiau berkata sebagai pengurus pasukan, semestinya beIiau ingin memastikan satu sasaran dan target yang terbaik untuk saingan Liga MaIaysia sepertimana pada tahun 2021 kita Berjaya menduduki tempat ke 4 Liga Super, dan Iayak sehingga pusingan separuh akhir PiaIa MaIaysia maka untuk tahun 2022 beIiau menyatakan akan menyasarkan sasaran yang reaIistic, Iebih baik dan sekurang kurangnya dapat membawa puIang 1 kejuaraan ke negeri Terengganu.

BeIiau juga turut ingin menyeru kepada semua penyokong-penyokong dan rakyat negeri Terengganu, untuk sama-sama memberikan sokongan kepada pasukan Terengganu FC tidak kira sewaktu menang ataupun kaIah dan mengharapkan para pemain dapat memberi komitmen penuh bersama pasukan dan beIiau sangat yakin barisan pemain pada kaIi ini adaIah yang terbaik daIam misi pasukan untuk memburu kejuaraan, lapor terengganufc.com