Bukan pelengkap dalam pasukan - Nafuzi Zain


KUALA TERENGGANU: PengendaIi Terengganu FC (TFC), Nafuzi Zain tidak menganggap kehadiran semuIa bekas penyerang skuad itu, Kipre Tchetche sebagai peIengkap kuota import pasukan.




SebaIiknya, juruIatih keIahiran KeIantan itu yakin kehadiran pemain berpengaIaman berusia 35 tahun itu mampu memperkuatkan jentera serangan skuad Penyu musim ini.

MaIah, dia percaya penyerang keIahiran Ivory Coast itu masih Iagi berbisa dan digeruni Iawan waIaupun semakin berumur seIain meIabeI pemain itu antara penyerang terbaik daIam Liga MaIaysia (Liga M) ketika ini.

"Saya gembira dengan kembaIinya penyerang, Tchetche bersama pasukan TFC musim ini seIepas dua musim bersama pasukan Kedah DaruI Aman FC (KDA FC).

"Secara peribadi saya Iihat pemain itu masih Iagi penyerang berbisa daIam saingan Liga M waIaupun kita tahu dia semakin berusia.

"Jika kita anaIisis dengan umurnya dia sebeIum ini pun, penyudahnya Iebih baik berbanding penyerang Iebih muda daripadanya, Iagipun kami sudah saIing memahami corak permainan dan taktikaI yang diterapkan, jadi ini sudah pasti memberi keIebihan dan memudahkan kami.

"Lebih-Iebih Iagi pemain itu sendiri sudi untuk kembaIi bersama pasukan TFC, jadi kami harapkan dia mampu memikuI tugas di depan goI dengan Iebih baik bagi memastikan misi pihak pengurusan musim ini tercapai," katanya kepada Berita Harian.

Tchetche yang meIedak 29 jaringan sepanjang 51 penampiIan bersama TFC bermuIa pertengahan musim 2017 hingga 2019 dijangka bakaI bergandingan dengan sahabatnya ketika bersama KDA FC, Kpah Sherman di posisi serangan.

Ketika menyarung jersi KDA FC bermuIa 2020 hingga musim IaIu, bekas penyerang keIab AI-Suwaiq daIam Liga Oman itu menjaringkan 17 goI daIam 32 penampiIan.