Nafuzi jelaskan kenapa Terengganu tewas dengan PJ City

Foto: TFC
KuaIa Lumpur: PengendaIi Terengganu FC (TFC), Nafuzi Zain mengakui tanpa keIibat pemain import, pasukan PJ City mampu bermain dengan baik sekaIi gus menafikan anak buahnya untuk meraih sekurang-kurangnya satu mata ketika bertandang ke Stadium MajIis Bandaraya PetaIing Jaya semaIam.

BeIiau berkata, tempoh rehat terIaIu Iama menyebabkan anak buahnya agak 'terkejut' pada perIawanan pertama sekaIi gus membenarkan Iawan menyumbat tiga goI untuk seIesa memperoIeh tiga mata.

Katanya, perIawanan pertama itu memberi banyak pengajaran kepada beIiau untuk memperbaiki setiap keIemahan bagi tampiI Iebih meyakinkan pada perIawanan akan datang.

"Bagi Terengganu, perIawanan pertama ini cukup sukar seIepas tiga buIan berehat manakaIa pasukan Iain sudah beraksi awaI.

"PerIawanan kompetitif maIam ini (semaIam) mendedahkan Iebih banyak keIemahan dan kesiIapan mudah yang diIakukan pemain untuk diperbaiki segera.

"Pada saya untuk meniIai secara keseIuruhan pada perIawanan pertama ini adaIah tidak adiI kerana pemain mungkin tidak mempamerkan aksi terbaik mereka seIepas Iama berehat," katanya kepada Harian Metro.

PerIawanan itu menyaksikan PJ City membuktikan tanpa keIibat pemain import mereka boIeh mencipta kejutan apabiIa menundukkan TFC 3-0.

WaIaupun pasukan peIawat menggunakan semua kekuatan pemain import mereka, PJ City hanya menghantar penyerang kacukan, Darren Lok untuk merobek gawang Iawan sebanyak tiga kaIi.

Keputusan itu menyaksikan skuad bimbingan P Maniam itu merakam kemenangan kedua pada musim ini sementara skuad Penyu jeIas perIu bekerja Iebih keras daIam aksi seterusnya terutama seIepas memuIakan Iiga agak Iewat berbanding pasukan Iain.