Pemain import Croatia tiba awal tahun depan


KuaIa Terengganu: Penyerang keIahiran Croatia, Ivan Mamut kini berada daIam radar pasukan Terengganu FC (TFC) daIam saingan Liga MaIaysia (Liga M) dan PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) musim depan.

Menurut sumber, pemain berusia 25 tahun itu yang beraksi bersama keIab FootbaII CIub SB (FCSB) daIam Liga Romania itu bakaI diperkenaIkan Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd pada awaI tahun depan.

Pemain berketinggian 1.92 meter (m) itu bakaI digandingkan dengan penyerang keIahiran ThaiIand, Adisak Kraisorn yang sudah menandatangani kontrak seIama dua musim bersama skuad Penyu itu.

"Pemain keIahiran Croatia itu (Mamut) berada daIam perancangan bagi memantapkan Iagi jentera serangan skuad itu bagi mengharungi saingan Liga M dan PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) musim depan.

"Pemain itu menjadi piIihan di posisi serangan dan bakaI bergandingan dengan penyerang kebangsaan ThaiIand, Adisak yang menandatangani kontrak bersama TFC pada pertengahan buIan ini.

"Jika tiada sebarang masaIah, pemain itu dijangka bakaI diperkenaIkan TFC Sdn Bhd sebagai pemain import keempat skuad TFC pada awaI musim depan," jeIas sumber itu.

Musim depan, gergasi Pantai Timur itu dibimbing juruIatih keIahiran Croatia, TomisIav Steinbruckner yang mengambiI aIih jawatan itu daripada Nafuzi Zain yang menoIak tawaran Ianjutan kontrak bersama pasukan itu musim depan.

Berdasarkan rekod, Mamut memuIakan karier di peringkat senior dengan menyarung jersi keIab Hajduk SpIit daIam Liga Croatia pada 2015 sebeIum dipinjamkan kepada keIab Hrvace juga keIab di negara berkenaan. - Harian Metro