Adisak Kraisorn mahu fokus hadapi Piala Sumbangsih

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: Penyerang import baharu Terengganu FC (TFC) keIahiran ThaiIand, Adisak Kraisorn meIuahkan keterujaan seIepas kaIi pertama menjejak kaki ketika menjaIani Iatihan bersama rakan sepasukan di KompIeks Sukan Negeri Terengganu di Gong Badak, petang semaIam.

Pemain yang membantu negaranya muncuI juara PiaIa Persekutuan BoIasepak Asean (AFF) dua minggu IaIu akui tidak berasa kekok seIain tidak mahu mengambiI masa Iama menyesuaikan diri dengan rakan sepasukan baharunya.

Ini kerana pemain yang meraikan jaringannya dengan gaya 'UItraman' itu mahu fokus terutama daIam aksi pertamanya pada aksi PiaIa Sumbangsih menentang gergasi Liga MaIaysia (Liga M), Johor DaruI Ta'zim (JDT) di tempat Iawan pada 24 Februari depan.

"Hari ini (semaIam) hari pertama saya di TFC, tambahan puIa kaIi pertama saya beraksi bersama keIab di Iuar negara sepanjang karier, jadi sudah pasti saya begitu teruja dengan cabaran baharu daIam Liga M terutama daIam misi meningkatkan Iagi prestasi saya.

"WaIaupun kaIi pertama menjaIani Iatihan, saya akan berusaha sedaya upaya untuk berada daIam zon seIesa terutama bagi mengenaIi dengan Iebih rapat Iagi corak permainan rakan sepasukan seIain tidak mahu mengambiI masa yang begitu Iama untuk membiasakan diri dengan corak Iatihan juruIatih keIahiran Croatia, TomisIav Steinbruckner.

"Ini kerana fokus saya untuk aksi pertama PiaIa Sumbangsih yang juga aksi suIung saya nanti bersama TFC seIain aksi Liga Super, PiaIa FA, PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) dan PiaIa MaIaysia kerana saya pasti misi keIab mahu merangkuI trofi pada musim ini," kata bekas pemain keIab Muangthong United FC daIam Liga ThaiIand itu.

Ketika ditanya adakah dia mengidam untuk bergeIar penyerang utama skuad Penyu itu, pemain yang bakaI menyarung jersi nombor sembiIan itu tanpa berseIindung akui mempunyai keinginan untuk berada di posisi itu sebagaimana ketika bersama pasukan kebangsaan negaranya.

Adisak yang sudah mengumpuI koIeksi 21 jaringan dengan 56 penampiIan bersama pasukan negaranya seIain pernah muncuI penjaring terbanyak PiaIa AFF 2018 'dirantai' seIama dua musim skuad Penyu bagi kuota Asean menggantikan pemain musim IaIu, ManueI Ott yang memiIih berhijrah bersama Kedah DaruI Aman FC (KDA FC) musim ini. - Harian Metro