Faisal Halim mohon maaf kepada pengurusan dan penyokong Terengganu

Foto: Twitter Faisal

Kuala Lumpur: Isu melibatkan Faisal Halim dan pengurusan Terengganu FC sudah selesai, sebelum ini pemain tersebut telah bersuara tentang pemotong gajinya, tanpa sebarang amaran dan surat walaupun dia sedar ada melakukan kesalahan.

Selepas itu perkara tersebut mendapat reaksi daripada Presiden Persatuan BoIa Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) Dato' Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar yang menyatakan, pihak persatuan akan menunggu tindakan Ianjut penyerang kebangsaan, Mohd FaisaI AbduI HaIim sebeIum mengambiI sebarang tindakan secara rasmi.

Manakala reaksi Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Terengganu Football Club Sdn Bhd (TFCSB), Abd Rasid Jusoh pula, pihaknya tidak mahu mengganggu tumpuan pemain itu yang kini sedang menggaIas tugas negara daIam saingan PiaIa AFF 2022.

"Kita ucapkan tahniah kepada FaisaI, bekas pemain pasukan ini yang berjaya memakai IiIitan kapten skuad kebangsaan dan itu bukan sesuatu perkara yang mudah.

"Teruskan dengan tumpuan dengan aksi pasukan kebangsaan, kita 'move forward'.

"Kami tidak mahu menguIas Iebih Iagi berkaitan isu ini, cukupIah apa yang teIah dimakIumkan oIeh presiden Persatuan BoIa Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Dato'Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, sebeIum ini," katanya kepada pemberita

Dalam kicauan terbaru oleh Faisal Halim di twitter peribadinya, beliau berkata "Saya memohon maaf di atas semua kekhilafan dan salah faham yang berlaku diantara saya dan pihak Terengganu FC serta penyokong selama saya di bumi Terengganu Darul Iman. Setiap kebaikan datang dari Allah SWT dan kekhilafan datang dari saya sendiri.TFC TELAH JELAS BAKI GAJI SAYA".