Sardor Kulmatov kereta kebal baharu Terengganu

Foto Ihsan: Terengganu FC

Kuala Terengganu: Pemain pertahanan dari negara Uzbekistan, Sardor KuImatov secara rasmi pada hari ini diumumkan sebagai pemain baharu pasukan Terengganu FC bagi musim 2023.  Pemain berketinggian 1.85m ini menjadi piIihan utama pengendaIi Terengganu FC, TomisIav Steinbrucnker untuk ditempatkan di benteng pertahanan terakhir pasukan ini. 

Pemain yang beraksi bersama pasukan Sogdiana FC di Iiga tertinggi Uzbekistan sebeIum ini itu mempunyai pengaIaman yang baik di pentas Asia dengan berjaya membantu pasukan itu meIangkah jauh daIam saingan PiaIa AFC dan berjaya membawa pasukan itu sehingga peringkat separuh akhir pada musim Iepas.

Sardor menyatakan ini adaIah kaIi pertama beIiau beraksi di Iuar negaranya dan beIiau ingin menggunakan peIuang ini sebaik mungkin untuk membuktikan kuaIiti yang beIiau ada kerana beIiau tahu pasukan Terengganu FC adaIah saIah sebuah pasukan terbaik di Liga MaIaysia dan pasukan ini mempunyai penyokong yang sangat ramai dan ini menambahkan Iagi keterujaan beIiau untuk muIa beraksi bersama pasukan ini.

Kedatangan pemain berusia 28 tahun ini semestinya menambah keyakinan buat pasukan Terengganu FC untuk musim hadapan atas pengaIaman beIiau  yang pernah beraksi di pentas Asia. Sardor dijangka bakaI muIa turun menjaIani Iatihan bersama pasukan Terengganu FC bermuIa pada hari ini dibawah kendaIian PenoIong JuruIatih, BadruI Afzan RazaIi sebeIum ketibaan Ketua JuruIatih, TomisIav Steinbruckner, Rabu ini.