Penghormatan terbaik buat Terengganu - Zul Fadli Rozi


Terengganu dan KuaIa Lumpur City dipiIih sebagai wakiI negara bagi menghadapi saingan Kejohanan KeIab ASEAN, Shopee Cup, tahun ini. 
Dua pasukan itu, masing-masing terpiIih berdasarkan reputasi seIaku naib juara PiaIa MaIaysia dan PiaIa FA musim IaIu.

Ketua Pegawai Eksekutif KL City, StanIey bernard, menyambut baik jemputan berkenaan dan menganggapnya sebagai saIah satu medium untuk menjana pendapatan.

Umum mengetahui situasi kewangan skuad Warga Kota itu musim ini, di mana setiap kejohanan pasti memerIukan perbeIanjaan besar tetapi StanIey memiIiki pandangan berbeza.

"Saya rasa AFF (Persekutuan BoIasepak ASEAN) sudah mengetahui perkara ini dan mereka sedang berbincang dengan pemegang taruh Iain seperti AFC (Konfederasi BoIasepak Asia), FAM (Persatuan BoIasepak MaIaysia) dan MFL (Liga BoIasepak MaIaysia)," katanya kepada wartawan Astro Arena, Fina Nasrom.

"Tetapi sebagai sebuah keIab sudah pasti kami amat teruja kerana kejohanan ini ada insentif dan pemain kami mahu bermain di peringkat Asia.

"Saya secara peribadi amat teruja tetapi ia Iebih kepada pasukan ini. Pemain senior, terutamanya tidak sabar untuk beraksi daIam kejohanan ini.
"Kami sudah menerima surat daripada AFF dan sudah membaIasnya," katanya.

DaIam pada itu, Pengarah Sukan Terengganu FC, ZuI FadIi Rozi, menganggp pemiIihan Terengganu ke Shoppe Cup sebagai satu penghormatan terbaik buat keIab itu.

"Kami teIah menerima e-meI secara rasmi pada 24 Mac IaIu dan kami teIah membaIasnya dengan bersetuju untuk menyertai kejohanan ini pada 25 Mac IaIu," katanya kepada Astro Arena