'Saya dah ikut semua peraturan tapi..' Salur darah terputus selepas terhempas kuat ketika main gelongsor air ekstrem


Salur darah seorang pelancong British terputus selepas terhempas kuat ketika menaiki gelongsor air ekstrem di Taman Air Aqua Paradise di Nessebar, Bulgaria. 

Mangsa, Jade Graves, 29, mendakwa dirinya terhempas ke dalam kolam itu pada 25 Julai 2018, sehingga menyebabkan dia mengalami kehilangan banyak darah dan memerlukan proses pemindahan darah di sebuah hospital di Bulgaria. 

Difahamkan, Graves terhempas ke kolam dari gelongsor 'Space Jam' berketinggian 72 kaki dan kecerunan 90 darjah. Akibat dari kejadian itu, dia berasa kesakitan luar biasa di bahagian bawah pelvis dan terkejut apabila melihat banyak darah mengalir di kakinya. 

Graves mendakwa dirinya menjadi lemah dan pitam akibat kehilangan banyak darah serta terpaksa menghabiskan masa selama empat hari di hospital untuk menjalani rawatan dan pembedahan. 

"Saya masih tidak percaya apa yang berlaku kepada saya di gelongsor itu. Saya sepatutnya menikmati percutian yang indah bersama keluarga tetapi seluruh pengalaman telah bertukar menjadi trauma. 

"Saya masih belum pasti apa yang berlaku kerana saya mengikut semua peraturan yang diberikan kepada saya," katanya.

Graves tidak menafikan pihak penyelamat di taman tema itu ada cuba menyelamatkannya tetapi menganggap usaha mereka itu sangat lemah. 

Disebabkan kecederaan itu, Graves terpaksa mengambil cuti sakit selama seminggu. Graves kini sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap taman tema itu dan melantik firma undang-undang, Irwin Mitchell untuk menyiasat kejadian itu.



Sumber : thereporter.my