(Video) 'Setan apa yang merasuki korang dik?' - Last day sekolah, pelajar rosakkan kerusi


Hari terakhir persekolahan 2019 sepatutnya diraikan dengan cara yang baik, tetapi tidak bagi sekumpulan pelajar lelaki ini yang memilih untuk merosakkan harta benda sekolah. 

Viral di media sosial ketika ini, video sekumpulan remaja lelaki merosakkan kerusi di dalam kelas mereka di sebuah sekolah yang tidak dinyatakan lokasinya.

Menurut laporan Harian Metro, kejadian itu dipercayai berlaku di Kelantan. Tetapi pihak Polis Kelantan tidak menerima sebarang laporan mengenai kejadian itu dan meminta mana-mana pihak yang mempunyai maklumat tampil untuk membantu siasatan. 


Di media sosial, netizen mengecam perbuatan mereka yang jelas sekali tidak bertanggungjawab dan memalukan ibu bapa.

"Memalukan! Dah diberi pelajaran ini balasan yang diberi kepada pihak sekolah. Tak mengenang jasa. Merosakkan harta sekolah," - Fauziah

"Kalau budak-budak ini sekolah agama, buruklah nama sekolah, nama bak bapak dan agama Islam. Eloklah dihantar ke tempat yang sesuai untuk diperbaiki akhlaknya," - Hazle Hamid.

"Tindakan perlu diambil dan pelajar sebegini tidak perlu diterima di mana-mana sekolah kerana mereka akan menjahanamkan harta benda sekolah," - Sarif. 

Sumber: Harian Metro


Sumber : thereporter.my