'Kau dengan mak bapak kau yang tak sedar diri perangai gengster' - Isteri kepada si baju putih bersyukur perangai sebenar suami & mentua terbongkar


"Alhamdulillah terjawab semua. Berbalas segalanya," demikian kata Intan, yang sebelum ini didakwa curang dengan seorang doktor yang bertugas di sebuah klinik di Bandar Baru Bangi. 

Intan, isteri kepada lelaki bernama Aiman, hanya berdiam diri semenjak dia didakwa menjalinkan hubungan dengan doktor terbabit sehingga Aiman datang menyerbu dan membelasah doktor itu di klinik, Oktober lalu. 

Episod pergaduhan yang berlaku pada Ahad lalu yang membabitkan suami dan mentuanya, menjadi satu peluang untuk Intan mendedahkan sedikit sebanyak cerita dari sebelah pihaknya. 

Bagi Intan, apa yang berlaku itu telah membongkarkan sikap sebenar mereka. Malah dia dengan jujurnya mengakui perkahwinan dengan Aiman selama ini merupakan satu penderitaan. 

"Alhamdulillah, terjawab semua. Berbalas segalanya. Saya minta maaf sebab salah saya juga tapi saya bukan jenis yang melayan lelaki yang tergedik-gedik sana sini. Siapa yang kenal saya, tahu siapa saya. 

"Siapa kita nak menghukum orang? Siapa kita nak buka aib orang? Saya tak menyalahkan orang kecam saya sebab ramai tak tahu cerita sebenar dan dengar dari sebelah pihak.

"Macam mana pun saya sedar cara saya salah. Orang takkan dapat bayangkan keadaan saya ketika bersama dia. Mental touture. Pressure and depressed. 

"Tak pernah sekalipun menyesal dengan apa yang terjadi. Alhamdulillah. Sebelum datang orang ketiga, setahun setengah minta cerai (cara baik) tetapi dia tak nak. Hari-hari mental touture sebab perangai dia.  

"Bukan tak berusaha nak baiki (hubungan) tetapi kalau aku seorang yang berusaha memang takkan jadi apalah. Tak ada tempat mengadu masalah. 

"Mama yang menjadi tempat mengadu sebelum ini bertukar menjadi musuh gara-gara mulut dia. Sanggup melaga-lagkan anak dengan mak sendiri. 

"Kau tuduh aku curang selama ini. Kau mental paranoid. Kau sendiri cakap kau akan ceraikan aku kalau aku curang je. Jangan disuruh, and yes I love him so much!!

"Nonsense marriage!! Kaulah orang yang paling bermuka-muka dalam dunia ini. Dengan family kau yang tak betul, dengan mak bapak kau yang tak sedar diri perangai gengster.

"Dengan menantu sendiri pun dengki. Cakap macam-macam aku mata duitan, kaki kikis. Padahal anak kau tu yang tak mampu nak bela aku pun. Aku dah fed up dengan layanan korang. Langsung tak dihargai sebagai isteri dan menantu. Kalau dengan fitnah dan viralkan aku dapat buat aku lepas dari family gila ini, aku bersyukur sangat. 

"Terima kasih Allah!! Aku tak pedulilah apa orang nak cakap. Bukan korang satu selimut, satu bantal dengan dia pun. Satu je aku nak, aku nak cerai.

"Tiga kali dah aku naik court, tapi orang-orang gila glamer ini tak datang. Saja nak gantung aku. Gengster kan sekarang? Bangga dapat pukul orang," tulisnya di Facebook. 

Sumber: mStar Online

LAPORAN BERKAITAN


Sumber : thereporter.my