'Pengotor tahap apa ni?! Camni nak hantaran RM20K?!' - Owner kesal penyewa lari & tinggalkan rumah sewa dalam keadaan kotor

Posted on Thursday, March 05, 2020 | 3/05/2020



Seorang pemilik rumah sewa di Pattaya, Thailand berkongsi keadaan rumah sewanya yang telah ditinggalkan oleh penyewa yang juga tidak membayar sewa bulanan. 

Pemilik rumah itu, Pattamavadee Ratannaliam berkata, dia telah menyewakan rumah itu selama 20 tahun dan tidak pernah lagi berdepan dengan masalah seperti ini. 

Difahamkan, rumah itu disewakan kepada dua wanita yang masih belum bertemu jodoh.


Sebelum ini, dia selalu mendengar kejadian seumpama itu menimpa pemilik rumah sewa lain, tetapi tidak pernah menyangka perkara itu akan turut berlaku kepadanya. 

Tiada pilihan lain, Pattamavadee terpaksa juga melakukan kerja-kerja pembersihan segera dengan bantuan beberapa kenalannya yang lain agar rumah itu dapat disewakan semula kepada orang lain. 

Berdasarkan gambar, keadaan dalam rumah sangat bersepah dengan pakaian, sampah sarap, makanan basi berada di serata rumah. 

Juga dapat dilihat penyewa itu sanggup tidur dikeliling 'lautan sampah' dengan keadaan tilamnya yang sudah hitam berdaki seperti tidak pernah dibasuh seribu tahun. 

Selain itu, tandas tersumbat sehingga menyebabkan 'isinya' melimpah keluar. Malah, di bahagian balkoni juga mempunyai pakaian dalam yang dibiarkan mereput dalam baldi dan pinggan kotor. 











Para pengusaha rumah/bilik sewa adalah disarankan menggenakan syarat yang ketat dan tegas bagi mengekang penyewa dari melakukan perkara-perkara yang tidak sepatutnya sehingga menyebabkan kerugian di kemudian hari. 



Sumber : thereporter.my
Blog, Updated at: 3/05/2020

0 comments:

Loading...