Dr Noor Hisham Beri Peringatan Selagi Kita Tak Jumpa Vaksin Atau Ubat, Selagi Tu Kita Kena Hidup Bersama COVID-19


Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah hari ini bercuti selepas beberapa bulan bekerja kuat bagi mengawal penyebaran wabak di negara kita. Beliau juga sudah bekerja keras dalam membuat keputusan yang besar untuk negara.

Jadi, Ohmedia tertarik dengan pesanan Dr Noor Hisham sebelum ini yang memaklumkan yang Malaysia berpotensi melawan Covid-19 jika mempunyai kepatuhan dalam penjarakkan sosial.

Kita akan berjaya melawan #COVID19 jika kita mempunyai kepatuhan sosial yang tinggi seperti di Taiwan, Korea Selatan dan Vietnam. Selagi kita tak jumpa vaksin atau ubat, selagi itulah kita kena hidup bersama Coivd-19. - Katanya di Facebook Kementerian Kesihatan Malaysia.

Ini amat tepat sekali kerana sekarang sudah menjadi tanggungjawab kita semua untuk menentukan nasib dan masa depan kita. Kita tak boleh mengaku kalah dengan hanya duduk di rumah dan melihat negara kita hancur. Kita juga tidak boleh hanya menyerahkan diri kepada wabak yang sangat bahaya ini.


Kita perlu seimbangkan dua perkara ini, iaitu antara kesihatan dan ekonomi sesebuah negara. Rakyat perlu lebih bijak dan berdisiplin. Lupakan persengketaan dan ayuh kita bersama terus maju kehadapan. Kita sama-sama jalankan normal baru ini. #KitaJagaKita


Sumber: Kementerian Kesihatan Malaysia

+ Baca respon pembaca yang ikuti perkembangan wabak di Facebook Oh! Media.




Sumber: Oh! Media