Siapa Sangka Boleh Buat Push-Up 40 Kali Dalam 30 Saat? Ini Adalah Wajah Abang Macho Yang Berjaya Lakukan!


Beberapa hari yang lepas, Ohmedia baru jer umumkan tentang “30 Seconds Push-Up Challenge bersama Bad Lab" untuk korang semua sertai dan memenangi hadiah menarik daripada Bad Lab. Apa yang lebih menarik, ramai influencers dah sahut cabaran ini tau!

Kalau korang nak tengok influencers mana yang paling banyak melakukan push-up dalam masa 30 saat, jom tengok video diorang dekat bawah ni! Agak-agak korang boleh buat dan kalahkan semua lelaki macho ni tak?




Bukan main abang-abang macho selepas lakukan cabaran sukar ni. Mesti rasa best sebab sekurang-kurangnya boleh rasa penat dan keluarkan banyak peluh walaupun bersenam dari rumah. Lepas penat lakukan cabaran, inilah masanya untuk korang bersihkan diri. Ohmedia nak share beberapa tips post-workout yang cepat, mudah dan efektif yang korang boleh ikuti.


1. Mandi lepas rehat sebentar



Lepas rehat sekurangnya sepuluh minit, bolehlah pergi mandi. Mandi dengan air suam memang baik untuk rehatkan otot, manakala ada yang suka mandi air sejuk untuk tingkatkan metabolisma serta elakkan rasa lenguh. Mana-manapun, korang boleh cuba gunakan Bad Lab 3-in-1 Caveman Cleaner. Memang lah, produk ini sahut seruan lelaki semua - satu botol boleh cuci rambut, muka dan badan! Selain jimatkan masa, apatah lagi ia mengandungi Fluidipure 8G yang dapat menekan kelemumur berminyak, menenangkan kulit kepala yang jengkel, mengawal bau badan dan menthol untuk rasa dingin dan lebih segar. Mesti rasa satu perasaan tenang selepas lakukan aktiviti berpeluh.

2. Pastikan kulit muka lembap



Untuk lebih segar selepas mandi! Jangan lupa untuk membasuh muka dengan Bad Lab Cooling & Pore Minimising Facial Cleanser bagi membersihkan dan mengecilkan pori di bahagian kulit muka korang. Ia juga akan membuatkan muka rasa lebih segar sebab ada cooling tau. Cara pakai mudah jer, korang hanya perlu letak sedikit di tapak tangan dan sapukan di bahagian muka sehingga ada buih macam dekat dalam gambar atas ni. Lepas tu, bilas dengan air biasa. Barulah bertambah keyakinan diri nak dating nanti.

3. Elakkan bau badan yang kuat



Satu lagi masalah yang selalu dihadapi kebanyakan lelaki adalah bau badan yang berterusan walaupun dah mandi. Jadi korang sebenarnya tak boleh miss pakai deodarant setiap kali selepas mandi. Untuk masalah ni, Ohmedia syorkan korang guna Bad Lab Spray Call to Arms sebab dia Anti-Bacterial dan mempunyai wangian yang mampu hilangkan bau badan. Masa ni jangan rasa pelik kalau isteri dan orang tersayang nak melekat 24 jam. Haha!

4. Rambut yang kemas dan rapi



Senjata terakhir untuk lelaki mestilah gaya rambut yang kemas dan stylist! Nak nampak rambut macam boss? Korang boleh guna Bad Lab Like a Boss Hair Clay yang mempunyai daya tahan kuat dengan formula yang tepat bagi mengelakkan bau dan masalah kulit kepala. Lagipun korang dapat gayakan rambut dengan mudah dengan Like a Boss Clay walaupun rambut dalam keadaan kering atau lembap. Barulah macho gais!

Apa lagi nak tunggu, jom “Try Bad, See Why It Good!”… untuk cara pembelian yang lebih mudah dan selamat, korang boleh order online dari Watsons.

Amacam? Korang berani sahut cabaran “30 Seconds Push-Up Challenge bersama Bad Lab" tak? Kalau berani, korang boleh memenangi hadiah menarik daripada Bad Lab.

Jangan tunggu lama dan jom sertai peraduan di sini untuk melihat terma & syarat dan cara-cara penyertaan. “30 Seconds Push-Up Challenge bersama Bad Lab" ini akan berakhir pada 20 Mei 2020, 11.59pm dan pada tarikh yang sama, Ohmedia akan memilih 5 pemenang bertuah berdasarkan video paling kreatif dalam masa 30 saat. Tunggu apa lagi? Jom join!


Sumber: Oh! Media