4 Kelebihan Pada Smartphone HUAWEI Yang Korang Terlepas Pandang!


Mesti korang akan rasa stress bila smartphone korang tu tiba-tiba jer keluar notification “full of space” setiap kali nak muat-turun aplikasi baru atau masukkan gambar dan video kan?

Dengan Quick Apps, korang boleh dapatkan semua aplikasi yang korang nak tu tanpa perlu muat turun pun dan sekaligus boleh jimatkan storage phone korang.

Quick Apps yang mudah & jimatkan memori


  1. Pertama sekali mestilah kena download Quick Apps ni dekat HUAWEI App Gallery.
  2. Korang pergi ke AppGallery > Manager > Quick App Manager > Quick App Center untuk cari, akses, susun dan sebagainya.
  3. Apa yang bestnya, aplikasi yang korang nak tu boleh diletakkan pada Home Screen tau dan mudahkan korang untuk gunakannya.


Muat turun aplikasi yang korang nak tu dengan lebih selamat, cepat dan mudah apabila menggunakan Petal Search Widget. Letakkan Petal Search Widgets tu di Home Screen dan tekan “Go” jer untuk cari sesebuah aplikasi. Mudah giler guys!

Sambung jer game tu dekat smartphone baru


Bila nak beralih ke smartphone HUAWEI yang baru mesti kaki gamers yang menggunakan smartphone HUAWEI yang lama tu risau dan taknak kehilangan game yang korang tengah main, apatah lagi bila level dah tinggi, siap topup untuk dapatkan scene yang rare dan sebagainya kan? Jangan risau, korang hanya perlu log masuk ke akaun Facebook atau akaun rasmi game tu jer untuk diselaraskan secara automatik. Mudah giler!

Jangan hilangkan pesanan teks yang penting


Bukan setakat permainan jer, mesti korang juga ada yang taknak kehilangan pesanan teks apatah lagi benda-benda yang penting kan? Dengan HUAWEI Cloud, korang boleh simpan semua teks ataupun maklumat penting yang ada pada Whatsapp, WeChat dan sebagainya ke dalam smartphone HUAWEI baru korang nanti. Ikut jer langkah dekat bawah ni:


  1. Pergi ke Settings dekat phone lama korang tu > HUAWEI Account > Cloud
  2. Pilih Cloud Backup > Backup Options > App Data
  3. Dalam App Data tu, berikan akses untuk Whatsapp atau Wechat dan sebagainya. (mana yang korang nak backup)
  4. Kembali ke Cloud Bakcup dan tekan Backup
  5. Tunggu sehingga Backup tu habis
  6. Pergi ke Settings pada smartphone baru Huawei korang pula > HUAWEI Account > Cloud
  7. Buka Cloud Backup > Restore Data
  8. Semak rekod backup dan pilih backup yang paling latest
  9. Tekan App Data > Pilih aplikasi mana yang nak di backup. (Whatsapp/Wechat) dan tekan “OK”.
  10. Pilih ‘Restore’ dalam notification box yang pop-up naik dan tunggu sehingga restoration selesai.

Dapatkan ganjaran ekslusif dengan HUAWEI AppGallery!



Korang tahu tak sekarang ni dengan HUAWEI AppGallery pun korang dah boleh dapatkan pelbagai aplikasi kegunaan harian dan tersangatlah senang untuk digunakan guys. Bukan tu jer, pengguna HUAWEI yang menggunakan HUAWEI AppGallery juga boleh dapatkan banyak giler ganjaran dan antaranya ialah pulangan wang tunai sebanyak RM5 bagi 10,000 pengguna terawal yang muat turun aplikasi Penang Smart Parking guys. Kalau korang nak tebus, ikut jer langkah-langkah dekat bawah ni.


  1. Muat turun aplikasi Penang Smart Parking menggunakan Petal Search Widgets.
  2. Pergi ke HUAWEI AppGallery dan pilih hadiah.
  3. Tuntun hadiah tersebut dan ‘Copy’ code yang terpapar.
  4. Buka aplikasi Penang Smart Parking dan tekan ‘Reload’ untuk tebus hadiah.
  5. ‘Paste’ code yang korang copy tadi tu dan click ‘Ok’.

Untuk maklumat lanjut mengenai HUAWEI AppGallery ni, korang boleh tekan link ni ya https://consumer.huawei.com/my/mobileservices/appgallery/.

Smartphone HUAWEI yang sangat best & banyak faedah!


Kalau korang nak tahu, ada banyak faedah yang korang boleh dapat dengan HUAWEI ni tau. Antaranya ialah korang boleh dapat 50GB sehingga 2,048GB HUAWEI Cloud Storage secara percuma dari 1 Julai sehingga 31 Disember 2020 ni guys. Senang jer cara nak tebus.
  • Pilih ‘Upgrade Storage’
  • Pilih saiz storage yang korang nak sama ada 50GB, 200GB ataupun 2,048GB dan tekan beli.
  • Pilih ‘Add bank card’ dan masukkan maklumat bank korang.
  • Tekan ‘Confirm’ dan korang dahpun dapat HUAWEI Cloud Storage secara percuma.
Bukan tu jer, pengguna HUAWEI juga boleh nikmati 3 bulan VIP membership secara percuma untuk layan Mango TV, TVB, VIU dan Dimsum.

Korang juga boleh belajar lebih dari 300 video pendidikan secara percuma pada HUAWEI Academy tau yang menampilkan 22 orang pakar dengan pelbagai bidang yang mereka ceburi bagi mengembangkan ilmu pengetahuan korang, termasuklah dalam lakonan dan sukan.

Senang giler dengan smartphone dari HUAWEI ni kan? Macam-macam features menarik yang memudahkan kita semua. Bagi sesiapa yang berminat dengan smartphone dari HUAWEI ni, korang boleh pergi ke HUAWEI Store untuk tengok smartphone-smartphone terbaru mereka pada link di bawah ya.

HUAWEI P40

HUAWEI P40 Pro

HUAWEI P40 Pro Plus

HUAWEI nova 7 5G

HUAWEI nova 7 SE 5G

Korang boleh nikmati kesemua 5G device dari HUAWEI ni pada harga RM22.73/hari jer guys. Tunggu apa lagi tu? Kalau korang memang dah berniat nak beralih ke smartphone HUAWEI tu cepat-cepat lah beli sekarang sebelum tarikh kesemua ganjaran akan habis nanti.

















Sumber: Oh! Media