--> Skip to main content

Majlis Fatwa Memutuskan Vape Adalah HARAM.


Teka--teki yang selama ini menjadi perbualan ramai akhirnya terjawab selepas Majlis Fatwa memutuskan bahawa penggunaan Vape atau Rokok Elektronik adalah haram.

Namun fatwa yang dikeluarkan ini mengundang rasa tidak senang ramai netizen.



Perkara ni bagi Ohmedia sama seperti rokok. Mereka yang tidak merokok akan bertepuk-tangan apabila fatwa dikeluarkan dan mereka yang merokok pula akan mencari 1000 helah menafikan dan menghalalkan perbuatan mereka walaupun mereka tahu terang-terangan kelakuan mereka tu memudaratkan.

Akhir kata, kita di Malaysia ni kalau tak dengar nasihat dari para ulama’ dah tu nak dengar fatwa siapa pulak kan? Ohmedia rasa sama-sama kena lapangkan dada dan terima perkara baik yang dilakukan. Dalam masa yang sama-sama perlahan-lahan menjauhkan diri dari perkara yang memudaratkan. Tak payah nak emoso dan gaduh-gaduh bagai.
Sumber: Oh! Media
Tarikh Artikel: 23 July 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...