--> Skip to main content

'Ex boss kerap tidur lambat, keesokkannya salur darah dalam otak pecah, terus lumpuh tak boleh bercakap'


Tidur adalah satu keperluan bagi manusia dan seorang manusia mampu hindup sehingga 40 hari tanpa makanan berbanding hanya 11 hari tanpa tidur. 

Bagi mereka yang gemar tidur lewat malam berisiko menghadapi sebarang kemungkinan penyakit dan risiko kesihatan lain kesan dari kekurangan tidur. 

Apabila kita tidur, badan diberi ruang untuk merehatkan minda dan fizikal tubuh setelah penat melakukan aktiviti seharian. 

Tetapi jika anda kekurangan tidur, anda berisiko dijangkiti penyakit seperti tekanan darah tinggi, penyakit jantung, strok, diabetes, obesiti dan sebagainya. 

Baru-baru ini beberapa netizen berkongsi mengenai kenalan atau ahli keluarga mereka yang menerima kesan dan akibat dari kekurangan tidur. 









Mahukah anda tidur lewat lagi selepas ini? Mungkin tidak, tidurlah selepas membaca perkongsian ini. 



Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 24 August 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...