'Kami akan sentiasa ingat pengorbanan jihad anda sebab pantau kesihatan kami' - Surat dari tabligh buat petugas kesihatan rasa terharu


Kisah para tabligh semakin hari diperkatakan, apatah lagi apabila mereka terkait dengan isu wabak COVID-19. Di saat orang luar yang masih lagi sibuk menghentam, tetapi barisan petugas kesihatan memuji keperibadian mereka.

Seorang jururawat mendedahkan isi kandungan surat yang diberikan oleh seorang pesakit COVID-19 yang dikatakan merupakan seorang tabligh. Kandungan surat tersebut menyentuh hati mereka. Tulisan yang penuh tulus ikhlas itu diselitkan dengan doa dan juga penghargaan yang tidak berbelah bahagi kepada petugas kesihatan.

PESAKIT ini discharge petang tadi. Seorang tabligh. Then before dia balik, dia selit surat ni celah-celah kertas kat kaunter wad dalam dan takde bagitahu siapa-siapa pun. Maybe dia tahu dia tak boleh sentuh atau bagi kami apa-apa barang even kertas. Terharu.

Jangan kecam diorang. Dalam wad, diorang semua behave dan sangat mendengar kata. Kita kecam orang alim dalam kita tak sedar bila akhir zaman ni Allah tarik manusia yang golongan baik dan arif dengan ilmu agama dulu.

“Assalam semua pejuang-pejuang yang kami kasih dan sayang. Sentiasa kami akan ingat pengorbanan jihad anda sebab pantau kesihatan kami selama kami berada di Wad 26, Tingkat 5. Selamanya anda semua pejuang, layan kami dengan penuh kasih sayang.

“Tujuan saya tulis ni ialah nak share beberapa amalan untuk pejuang-pejuang semua. Sebab kami kasihan dan sedih lihat pengorbanan anda semua. Kami tahu anda letih dan bertarung nyawa untuk rawat kami. Anda pun ada family yang nak diuruskan tapi anda tetap bagi senyuman kat kami.

“Anda sembunyikan letih dan risau anda daripada kami. Kami tahu anda sembunyikan letih dan risau anda.

“Kami doakan anda semua kuatkan semangat untuk Allah dan Rasul. Sentiasa dalam rahmat Allah, diberi sihat afiah, dimudahkan segala urusan begitu juga family anda semua. Allahumma Amin.

Amalan yang ulamak share kat kita:
  • Baca selawat 3 kali
  • Al-Fatihah 3 kali
  • Al-Ikhlas 3 kali
  • Hasbi Allah Wani’ Malwakil 313 kali

Tutup dengan selawat 3 kali.
  • Tiup ke dalam air dan minum, inshaAllah
  • Allah bagi sembuh dan jaga kita semua.

Wallahu’alam

Sixpoints ذو الزخيري




Sumber : thereporter.my