--> Skip to main content

Doktor maut akibat pesakit tak jujur dirinya hidap Covid-19


Seorang doktor yang bertugas di Rumah Sakit Umum Daerah Dr Soewandhie, Surabaya, meninggal dunia akibat pesakitnya yang tidak jujur di mana dirinya menghidap Covid-19. 

"Almarhum adalah doktor yang menangani kes pesakit positif Covid-19. Malangnya, pesakit terbabit tidak mengaku dirinya positif dan akhirnya doktor itu turut dijangkiti," kata Koordinator Kesihatan Penugasan Covid-19 Surabaya, Febria Rachmanita. 

Dr Berkatnu Indrawan pada awalnya mengadu yang dia mengalami asma teruk dan menjalani pemeriksaan kesihatan di tempat kerja. Keputusan pemeriksaan kemudian mendapati doktor berkenaan positif Covid-19. 

Selepas dirawat selama tiga minggu, Dr Berkatnu disahkan pulih. Ujian susulan yang juga dijalankan terhadapnya sebanyak tiga kali (test swab) juga menunjukkan keputusan negatif. 

Bagaimanapun, keadaan Dr Berkatnu merosot apabila jantungnya membengkak dan disahkan meninggal dunia pada jam 5.46 petang 27 April 2020. 



Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 29 April 2020
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...