'Macam orang tua, nenek' - Wanita terkejut wajahnya berubah dengan begitu drastik ketika mengandung


Lumrah bagi ibu mengandung apabila mengalami perubahan hormon. Ada yang kurang selera makan, mengidam makanan yang pelik, kurang bermaya, dan sebagainya. Tetapi, apa yang terjadi pada wanita ini pula sangat mengejutkan. 

Di usia kandungannya tiga bulan, dia mula merasakan perubahan pada wajahnya. Wajahnya seperti orang tua walaupun dia menyatakan tidak mengambil sebarang produk. Perubahan pada wajahnya menyebabkan dia tertekan dan malu untuk berdepan dengan orang ramai. Tetapi, wanita ini bersyukur setelah melahirkan anak, keadaan kembali seperti normal.

MAAF terlalu banyak yang pm tentang gambar yang saya up dekat story. Saya jawab dekat sini yer. Tak larat nak balas satu persatu.


Muka saya berubah teruk masa mengandung 3 bulan anak ketiga. Muka saya sikit-sikit naik bengkak, sembap, berkedut dan hitam. Awak semua terkejut. Saya berlipat kali ganda terkejut. Tak pernah pembawakkan budak seteruk nie.

Masa mengandung, hari-hari stress, nak berdepan dengan orang ramai. Saya cuma mampu senyum, tapi dalam hati, hancur lebur. 

Tapi lepas bersalin, sikit demi sikit semuanya hilang. Bengkak mula surut, hidung besar mula elok, kulit makin cerah. 

Jangan tanya pakai produk apa. Saya tak pakai apa-apa. Yer ramai kata, terlalu berbeza. Macam orang tua, macam nenek, saya tak boleh menidakkan. Sebab memang itu yang jadi dekat saya. 


Alhamdulilah. Syukur kehadrat ilahi. Segalanya dah back to normal. Terima kasih pada suami yang sentiasa puji saya cantik, walaupun saya tahu sebaliknya. Dia nak sedapkan hati isteri dia.



Sumber : thereporter.my