--> Skip to main content

“Pihak Polis Buru Mereka Yang Rentas Negeri” - Ketua Polis Negara


Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador menjelaskan pihaknya memandang serius larangan rentas negeri yang tidak mendapat kebenaran polis bagi menyambut Aidilfitri. Jelasnya lagi, pihak polis dan ATM mungkin akan mengunjungi kediaman mereka yang lolos larangan rentas negeri pada Hari Raya nanti seperti yang dipetik dari Berita Harian.

Ini merupakan salah satu langkah selain melakukan sekatan jalanraya bagi mengesan mereka melakukan rentas negeri tanpa kebenaran. Disamping itu, pihak polis juga akan memeriksa kenderaan yang tidak mempunyai permit pergerakan untuk merentas negeri.

Sebelum ini, Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob memperingatkan bahawa mereka yang sudah terlepas ke kampung halaman untuk menyambut raya tidak semestinya akan terlepas untuk pulang ke kediaman masing-masing.


OHMEDIA: SIAP DATANG RUMAH LAGI. MEMANG KENALAH SIAPA YANG RENTAS NEGERI UNTUK BALIK KAMPUNG BERAYA.

Kredit: Berita Harian

+ Baca respon pembaca pihak polis buru mereka yang rentas negeri di Facebook Oh! Media




Sumber: Oh! Media
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...