Rezeki Aidilfitri, Pemenang Beli & Menang GanuShop Luah Rasa Syukur

Ahmad Farhan Abdul Wahab (tengah) bersama pemenang tempat pertama, kedua dan ketiga Peraduan Beli & Menang GanuShop.
KUALA TERENGGANU, 29 Mei - Seramai lapan orang pemenang Peraduan Beli & Menang GanuShop menzahirkan rasa syukur atas rezeki yang diterima masing-masing melalui usaha Yayasan Pembangunan Usahawan (YPU) Terengganu mempromosikan aplikasi bazar Ramadan atas talian tersebut.

Ketua Pegawai Eksekutif YPU, Ahmad Farhan Abdul Wahab berkata, mereka merupakan lapan orang yang terpilih dalam cabutan bertuah bernilai RM5,000. Masing-masing menerima sejumlah wang kemenangan dalam satu majlis ringkas semalam.


Menurutnya, peraduan itu bertujuan untuk mempromosikan lagi GanuShop supaya lebih ramai rakyat Terengganu yang akan terlibat dan membeli melalui aplikasi itu mengunakan 'runner'.

"Dalam suasana penularan wabak yang masih tidak menentu sekarang, paling bagus yang kita galakkan adalah 'stay at home'. Dengan sebab itu, aplikasi GanuShop ini lebih mudah dan selamat untuk digunakan. Alhamdulillah kami menerima sambutan yang sangat menggalakkan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita pada majlis ringkas penyerahan hadiah Peraduan Beli & Menang GanuShop di YPU semalam.


Sementara itu, pemenang tempat pertama, Haizat Alapisa Kama, 29, dari Kampung Matang, Kuala Berang memberitahu, beliau teruja kerana ini kali pertama beliau memenangi hadiah utama. Setiap hari rutinnya adalah membeli melalui aplikasi berkenaan.

Pemenang tempat kedua, Ainulfajriah Mohd Kamal, 27, dari Kampung Beladau Kolam berkata, GanuShop mudah untuk digunakan. Kebiasaannya beliau belikan sekali untuk mak mertua di Bukit Tunggal dan hadiah itu merupakan rezeki anaknya berumur 2 tahun.

Dalam pada itu, pemenang tempat ketiga, Ahmad Waliyuddin Johari, 29, dari Bandar Al Muktafi Billah Shah, Dungun turut memaklumkan, penggunaan aplikasi GanuShop sangat bertepatan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Niat beliau untuk membantu peniaga dan 'runner', juga berkongsi makanan yang ditempah dengan jiran-jiran dan saudara-mara akhirnya mendatangkan rezeki buatnya.




Sumber: teganukita.net