'Rahsia' Rumah Tangga Ramai Tak Tahu, Pasangan & Bakal Pengantin Wajib Ambil Perhatian!


Hubungan suami isteri adalah diibaratkan seperti air, sekejap ada surut sekejap ada pasangnya. Tipulah jika ada pasangan yang sudah berumah tangga tidak pernah bergaduh sepanjang tempoh perkahwinan yang dibina bersama.

Pergaduhan itu adalah perkara lumrah yang biasa berlaku kerana ia boleh mengeratkan lagi hubungan suami isteri. Ingat, bergaduh bukan sampai naik tangan tau!?

Apabila perkara ini berlaku, Ohmedia ingin menasihatkan agar sentiasa menjaga batas daripada keadaan semakin buruk. Jadi, jom kita tengok 4 fakta yang sering berlaku sehingga menjadi punca pergaduhan dalam rumah tangga di bawah ini.

Jangan suka bandingkan kehidupan dengan orang lain



Kebiasaannya isteri suka merungut dan membandingkan kehidupan sendiri dengan orang lain seperti yang dipamerkan di media sosial. Kita sepatutnya rasa bersyukur dengan pemberian suami kerana bukan mudah tanggungjawabnya untuk menunaikan kehendak isteri. Kan dah janji susah senang bersama-sama sebelum berkahwin?

Apabila meletakkan harapan terlalu tinggi, ia akan menyebabkan kita merasa ‘sakit’ jika itu tidak menjadi kenyataan. Walaupun pasangan lain hidup dengan lebih mewah daripada kita, tidak semestinya mereka bahagia di dalam kehidupan sebenar.

Suami tidak mempunyai pekerjaan



Suami wajib memberi nafkah kepada isteri memandangkan dia adalah ketua keluarga yang mempunyai tanggungjawab besar untuk memimpin rumah tangga termasuklah soal perbelanjaan dan saraan.

Jika tidak mempunyai pekerjaan, bebanan akan dibiarkan ke atas bahu isteri sehingga mendatangkan ketegangan rumah tangga kerana mengungkit akibat kepenatan bekerja seharian.

Tidak mahu melakukan kerja rumah



Meluangkan masa bersama di rumah adalah sangat singkat bagi suami isteri yang bekerja dan kebiasaannya mereka akan berkira untuk melakukan kerja rumah.

Tidak salah jika suami ingin membantu isteri untuk mengurangkan bebanannya. Ingat! Isteri bukan pembantu rumah. Hubungan akan menjadi tegang apabila kedua-duanya tidak memberi bekerjasama dan bertolak ansur.

Tidak mempunyai penyaman udara yang canggih


Siapa sangka disebabkan penyaman udara boleh mencetuskan pergaduhan pasangan suami isteri. Tak perlu lagi masa dinner romantik bersama pasangan pun terganggu memikirkan penyaman udara yang dibiarkan terpasang di rumah. Jangan risaulah! Kini Daikin memperkenalkan teknologi canggih dinamakan GoDaikin untuk kawalan di hujung jari.
Apa yang bagusnya aplikasi GoDaikin ni adalah Go Convenience yang membolehkan kita mengawal penyaman udara menggunakan aplikasi di smartphone. Jadi, walau di mana pun berada, tak perlu gusar atau risau penyaman udara terpasang seharian sampai melambung bil elektrik! Kecanggihan teknologi yang semestinya memudahkan kehidupan seharian, tak perlu lagi stres atau tergesa-gesa.


Dalam keadaan ekonomi semasa tidak menentu, ramai antara kita berkira-kira urusan perbelanjaan harian. Semuanya makin meningkat, makanan, rumah, kereta, petrol dan tidak ketinggalan bil utiliti menjadi isu utama. Tapi kini, Daikin mempunyai fungsi Go Save bagi mengawal dan memantau penggunaan. Grafik penggunaan tenaga dipaparkan statistik agar memastikan operasi lebih cekap dan optimum.


Stressnya bila perlu memuaskan hati setiap isi rumah. Masing-masing ada pilihan sendiri. Usah risau lagi, fungsi Go Comfort merupakan mod operasi yang berbeza untuk kita menikmati pelbagai jenis sensasi penyejukan dengan kawalan bagi keselesaan maksimum. Jadi, suami isteri bergaduh sebab asyik-asyik perlu mengikut pilihan masing-masing.


Smartphone hari ini bukan hanya gajet semata, ianya sudah menjadi barangan peribadi. Usah risau privasi diceroboh hanya kerana menjadi kawalan penyaman udara. Kini, Go Share membolehkan kita untuk berkongsi kawalan penyaman udara dengan seisi rumah. Hanya perlu scan kod QR je, semua orang pun in control!


Menarik kan? Tunggu apa lagi! Korang boleh muat turun aplikasi GoDaikin di App Store dan Google Play Store sekarang!

Untuk info lebih lanjut, boleh layari website rasmi Daikin di https://www.daikin.com/
Sumber: Oh! Media