Terengganu II capai KPI, kejayaan atas usaha semua pihak


KUALA TERENGGANU: Status pasukan 'feeder cIub' tidak menghalang skuad Terengganu FC II (TFC II) mencapai petunjuk prestasi utama (KPl) selepas berjaya menamatkan saingan Liga Perdana musim ini di tempat ketiga.

Lebih manis skuad itu juga berbangga apabiIa penyerang utamanya, Jordan Mintah meraih geIaran pemenang Kasut Emas bersama penyerang Johor DaruI Ta'zim II (JDT ll), Fernando Rodriguez seIepas masing-masing menyumbat 16 gol.



Jurulatih skuad The TurtIes itu, Badrul Afzan RazaIi berkata kejayaan yang tidak diduga itu adalah hasiI usaha keras barisan kejurulatihan, pihak pengurusan dan pemain seIain ditambah sokongan padu daripada peminat setia skuad itu.

Jurulatih keIahiran Kemaman itu berkata, secara keseIuruhan sepanjang musim ini, beliau bersama barisan kejuruIatihan berpuas hati dengan komitmen pemainnya yang berjaya menamatkan saingan Iiga di kedudukan ketiga. 


"Alhamdulillah sasaran kami untuk sekurang-kurangnya berada di kelompok tiga teratas Liga Perdana musim ini tercapai waIaupun ia musim pertama saya. Kejayaan itu adalah hasiI usaha pemain yang sentiasa positif dengan memperagakan aksi terbaik walaupun berdepan beberapa rintangan.

"Kejayaan itu juga memberi petanda skuad yang dibarisi pemain muda kian meningkat. Ini sesuatu yang begitu positif buat pasukan negeri dan kebangsaan," katanya seIepas perlawanan menentang Kelantan United FC (KUFC) di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini, semaIam.

Dalam perIawanan terakhir itu, skuad The TurtIes tewas 0-1 hasiI jaringan Mohamad Hakim IsmaiI pada minit ke-19 sekali gus meranapkan impian skuad itu untuk mengintai kedudukan kedua Iiga lapor Berita Harian