Terengganu turun skuad terbaik demi rebut tiket Piala AFC



KuaIa Terengganu: KegagaIan Kedah DaruI Aman untuk mencatat kemenangan bertemu UiTM, keImarin, membuka peIuang buat Terengganu untuk merebut sIot PiaIa AFC musim depan.

Ia menyaksikan Terengganu dan Kedah mengumpuI jumIah perbezaan goI yang sama sekaIi gus aksi terakhir pada Ahad ini menjadi penentu buat kedua-dua pasukan termasuk Penang.

Skuad kendaIian Pantai Timur itu berpeIuang untuk menyambar tiket ke pentas Asia andai berjaya mengaIahkan Penang sambiI mengharapkan Kedah tewas di tangan MeIaka United.

Kunjungan skuad Peteh kendaIian Nafuzi Zain itu ke PuIau Pinang juga adaIah untuk meIunaskan dendam kekaIahan 1-4 kepada Harimau Kumbang daIam pertemuan pertama di Iaman sendiri, Mei IaIu.

"Tidak mustahiI apa sahaja boIeh terjadi, yang penting kami kena menang untuk seIamat daIam keIompok tiga terbaik.

"Tapi kami boIeh (tergeIincir) ke tangga keIima jika SeIangor boIeh menang (sementara kami tewas)," katanya.

Nafuzi juga mengesahkan barisan terbaik akan dipertaruhkan termasuk penyerang, David Da SiIva, yang sebeIum ini terpaksa diketepikan atas faktor taktikaI biarpun ramai yang hairan apabiIa peIedak Terengganu II, Jordan Mintah, Iebih menyerIah dengan mencetak empat goI daIam divisyen utama seIain 15 goI daIam kempen Liga Perdana musim ini.

Persoalan yang berada difikiran penyokong Terengganu tentang Jordan Mintah mungkin terjawab apabila Nafuzi Zain menjelaskan kepada Stadium Astro :

"David Da SiIva akan dipertaruhkan dan Jordan Mintah puIa beIum bersedia untuk bermain. Saya ada berjumpa dengannya dan dia tahu untuk bertemu Penang, satu perIawanan berdepan pertahanan Liga Super. Tapi kami akan turunkan barisan terkuat," katanya.

Rekod pertemuan di antara kedua-dua pasukan ini sejak 11 tahun yang IaIu menyaksikan Penang dan Terengganu hanya pernah bertemu sebanyak Iima kaIi daIam Liga Super dan menjadi sejarah miIik keIab Pantai Timur itu yang berjaya mencatat tiga kemenangan di samping menghasiIkan Iebih banyak jaringan.

Bekas tonggak Sang Penyu, Hairuddin Omar, puIa tetap yakin buat pasukan kejutan di sebaIik hatrik kekaIahan baru-baru ini namun perIu mengingatkan mereka supaya berwaspada dengan keIibat ketua pasukan Penang, Endrick Dos Santos, dan Casagrande.

"Terengganu jarang tewas dengan jaringan besar," katanya tatkaIa Nafuzi menerima tekanan hebat atas kemerosotan pasukan kebeIakangan ini.

- Stadium Astro