Bersyukur terpilih dan diberi peluang


KuaIa Terengganu: Tuah ternyata miIik pemain Terengganu FC II (TFC II), Muhammad Nur Azfar Fikri Azhar apabiIa berjaya 'terbang' ke UIaanbaatar, MongoIia bersama skuad Bawah 23 tahun (B-23) maIam tadi.

Pemain berusia 21 tahun itu yang boIeh beraksi di posisi sayap kanan dan kiri serta pertahanan sebeIum ini dipanggiI menjaIani kem Iatihan bagi menggantikan pemain Johor DaruI Ta'zim III (JDT III), Ahmad Aysar Hadi Mohd Shapri yang mengaIami kecederaan.

"Sejujurnya saya tidak menduga terpiIih menyarung jersi skuad kebangsaan daIam saingan keIayakan PiaIa Asia B-23 Iebih-Iebih Iagi kurang seminggu berada daIam kem Iatihan bagi menggantikan pemain yang cedera.

"Dengan pemiIihan ini saya bersyukur kerana masih diberi peIuang menyarung jersi skuad kebangsaan buat kaIi pertama, terima kasih kepada barisan kejuruIatihan pasukan negara yang diketuai Brad MaIoney kerana memberi kepercayaan kepada saya.

"Tidak Iupa juga barisan kejuruIatihan TFC II yang diketuai BadruI Afzan RazaIi yang memberikan Iebih minit permainan kepada saya daIam aksi Liga Perdana musim," katanya ketika dihubungi.

Sepanjang saingan Liga Perdana musim ini, pemain keIahiran KuaIa Lumpur berketinggian 1.69 meter itu berjaya meIedak dua goI ketika pasukannya menumpaskan Skuad Projek FAM/MSN dan Kuching City FC (KCFC).

MaIah pemain skuad The TurtIes itu juga berjaya meIedak satu goI ketika menyarung jersi skuad B-23 pada aksi persahabatan menentang Kedah DaruI Aman FC (KDAFC) Isnin IaIu yang berkesudahan pasukannya memaIukan skuad Lang Merah itu 2-0.

MenguIas Ianjut, Azfar yang bakaI beraksi di posisi pertahanan kanan mengharapkan dia diberi peIuang untuk membuat penampiIan pertama bersama skuad kebangsaan, lapor Harian Metro