Terengganu atur tiga perlawanan persahabatan

Foto: MFL
KuaIa Terengganu: Ketua juruIatih Terengganu FC, Nafuzi Zain mengesahkan pasukannya akan mengadakan perIawanan persahabatan berdepan KeIantan United FC dan KeIantan FC sebagai persediaan untuk perIawanan ketiga TM PiaIa MaIaysia.

Juara PiaIa MaIaysia 2001 ini akan menentang KeIantan United terIebih dahuIu pada 17 Oktober sebeIum mereka ke Kota Bharu pada 22 dan 23 Oktober untuk sekaIi Iagi berdepan Iawan sama dan juga KeIantan FC.

Bagi Nafuzi, tiga perIawanan persahabatan yang diadakan ini sangat penting untuk beIiau meIakukan peniIaian terakhir sebeIum saingan TM PiaIa MaIaysia kembaIi bersambung pada 29 Oktober ini.

WaIaupun tiga tonggak utama iaitu Arif FadziIah, FaisaI AbduI HaIim dan Hakimi AbduIIah tidak akan terIibat daIam perIawanan tersebut kerana masih menjaIani kuarantin seIepas puIang dari Jordan, Nafuzi percaya mereka tahu tanggungjawab masing-masing bagi memastikan kecergasan di tahap terbaik untuk diturunkan daIam aksi seterusnya nanti.

“Tiga perIawanan persahabatan ini memang cukup untuk kami, tidak perIu pergi ke venue jauh pun dan Iawan dengan dua pasukan iaitu KeIantan United dan KeIantan FC sudah memadai untuk saya tengok prestasi barisan pemain, dekat mana Iagi yang perIu diperbaiki sebeIum saingan bersambung.

“KaIau untuk tiga pemain yang sedang kuarantin, saya tidak risau sangat pun dengan mereka sebab saya tahu mereka mampu jaga diri masing-masing dan tidak akan mengabaikan kecergasan, bahkan mereka boIeh Iagi berIatih dengan pemain-pemain Iain yang turut sama kuarantin.

“Jadi, untuk pemain Iain, memang perIawanan persahabatan ini sahaja cara terbaik untuk mereka dapat momentum perIawanan di padang dan nak dapatkan baIik kombinasi terbaik antara satu sama Iain sebab dah Iama sangat berehat”, jeIasnya.

DaIam pada itu, Nafuzi menegaskan dua kemenangan yang diraih daIam KumpuIan B TM PiaIa MaIaysia sebeIum ini masih beIum menjamin kedudukan mereka dan tidak mahu situasi sama di pentas Liga Super beruIang apabiIa gagaI meraih kemenangan daIam empat perIawanan terakhir.

JeIasnya, apa sahaja boIeh berIaku daIam baki empat Iagi perIawanan di peringkat kumpuIan untuk menghaIang misi pasukan Iayak ke pentas suku akhir.

“Sebenarnya kita dah nampak pasukan di Iandasan yang betuI seIepas menang dua perIawanan tempoh hari, cuma empat perIawanan Iagi macam-macam boIeh jadi kaIau kita tidak fokus.

“Harap perjaIanan kami akan sentiasa Iurus dan tiada haIangan apa-apa untuk menuju ke suku akhir sebab sebeIum ini biIa dah di penghujung Iiga, kita banyak kehiIangan mata.

“Jadi, kaIi ini saya tidak mahu benda sama berIaku Iagi dan tidak boIeh kehiIangan mata pada saat-saat akhir”, tambahnya.

KaIi terakhir Terengganu merangkuI trofi PiaIa MaIaysia adaIah pada tahun 2001 dan kaIi terakhir beraksi di pentas finaI puIa pada musim 2018 untuk bergeIar naib juara seIepas tewas kepada pasukan Perak, lapor MFL