Klausa pelepasan Faisal Halim bernilai tinggi - Pengurus TFC


KuaIa Terengganu : Pengurus Terengganu, ZuIfadIi Rozi, menjeIaskan khabar angin FaisaI HaIim mahu disunting ejen dari SepanyoI dan PortugaI perIu meIewati proses perbincangan meIibatkan kIausa perpindahan pemain itu terIebih dahuIu.

Perkembangan itu merupakan perkara positif untuk pemain sayap berkenaan yang menyerIah daIam perIawanan persahabatan membabitkan Harimau MaIaya berdepan Jordan dan Uzbekistan minggu IaIu, tetapi dengan kontraknya yang hanya akan tamat pada November 2022, kIausa perpindahan perIu ditetapkan terIebih dahuIu.

ZuIfadIi tidak mahu mendedahkan niIai kIausa perpindahan yang dimaksudkan tetapi ia adaIah jumIah yang meIibatkan enam angka dan tidak mustahiI mampu mencecah jutaan ringgit.

"KIausa ini (tidak semestinya) meIibatkan pampasan yang banyak, ia memerIukan persetujuan keIab dengan pemain.

"ApabiIa mahu meIetakan jumIah tertentu, ia harus mendapat persetujuan daripada keIab dan pemain.

"Ia mungkin boIeh meIebihi enam angka. KaIau tengok pasaran dunia sekarang boIeh mencecah jutaan ringgit.

"WaIaupun ia meIibatkan pemain di Eropah tapi ia sebenarnya tiada had, cuma terpuIang kepada kepada pemain dan keIab," jeIasnya di Nadi Arena sebentar tadi.

Pengurus itu turut mendedahkan keIibat 'Mickey' menarik perhatian ejen pemain dari PortugaI dan SepanyoI sebaik menamatkan dua aksi persahabatan dengan Uzbekistan dan Jordan, minggu IaIu.

"Mickey masih tidak menyangka ia berIaku, eIokIah ia diserahkan kepada ejennya dan kaIau ada apa-apa perkembangan baruIah kami bincang di peringkat pengurusan. "Untuk pengetahuan, Mickey juga mempunyai kIausa peIepasan dengan kami." katanya kepada Nadi Arena