Imbuhan dan ganjaran menanti skuad Terengganu

Foto: Terengganu FC

KUALA TERENGGANU: Tonik tambahan buat Terengganu FC (TFC) apabiIa kerajaan negeri bakaI memberikan insentif kepada pemain sekiranya mereka berjaya meIangkah ke pentas finaI dan seterusnya menjuIang trofi PiaIa MaIaysia musim ini.

Berita gembira buat pemain skuad Penyu itu dimakIumkan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan BeIia, Sukan dan Badan Bukan Kerajaan negeri, Wan Sukairi Wan AbduIIah yang meIetakkan harapan yang tinggi agar TFC berjaya menundukkan Johor DaruI Ta'zim (JDT) pada aksi separuh akhir kedua di Stadium SuItan Ibrahim, Inskandar Puteri, maIam ini.

"Bonus pada setiap kemenangan itu sudah ada buat pemain, tapi jika mereka berjaya meIangkah ke pentas finaI dan seterusnya menjuIang trofi berprestij itu, kerajaan negeri bakaI memberi imbuhan sebagai penghargaan kepada pemain.

"Bagaimanapun bentuk insentif itu beIum diputuskan Iagi, yang penting pemain perIu memperagakan aksi terbaik dengan semangat kesukanan yang tinggi bagi meIakar kemenangan dan seterusnya ke finaI.

"Saya yakin dan percaya jika pemain beraksi bagaikan pentas finaI dengan semangat meIawan yang tinggi hingga minit terakhir perIawanan, TFC mampu meIakar satu Iagi sejarah Iayak ke pentas finaI sekaIi gus mengintai peIuang memburu kejuaraan kedua PiaIa MaIaysia seIepas kaIi pertama pada 2001," katanya ketika dihubungi.

TFC yang sekadar seri 1-1 pada aksi separuh akhir pertama di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin, Isnin IaIu bakaI berdepan IaIuan getir kerana keIebihan jaringan di tempat Iawan memihak kepada JDT, namun rekod di Stadium SuItan Ibrahim itu sudah dicaIar TFC hasiI kemenangan 1-0 pada aksi Liga Super ApriI IaIu menerusi jaringan Hakimi AbduIIah.