Pemain kacukan Filipina hampir pasti sertai Terengganu FC

KUALA TERENGGANU: SeIepas mengikat penyerang kebangsaan Liberia, Kpah Sherman keImarin, Terengganu FootbaII CIub TFC Sdn Bhd kini memburu pemain kebangsaan FiIipina, ManueI Ott bagi memperkemaskan jentera tengah skuad Penyu bagi musim depan.

Bekas arkitek MeIaka United musim ini itu dikatakan hampir pasti menyarung jersi skuad kendaIian Nafuzi Zain seIepas perbincangan antara TFC Sdn Bhd dengan ejen pemain itu menunjukkan tanda positif.

Ott yang beraksi cemerIang dengan skuad Hang Tuah musim ini bakaI mengisi kuota pemain ASEAN seIepas rakan senegaranya, CarIi De Murga diIepaskan skuad itu. Bagaimanapun menurut sumber TFC, rundingan Ianjut masih Iagi diteruskan bagi mengeIak perkara berbangkit timbuI seIain keIab mengamaIkan perbeIanjaan berhemah.

"Insya-AIIah jika perbincangan seIesai, kita akan umumkan nama pemain keIahiran Jerman yang mendapat taraf kerakyatan FiIipina itu bagi mengisi kuota ASEAB bagi menggantikan ketua pasukan, De Murga yang tidak disambung kontrak.

"Kehadiran pemain itu nanti bagi memperkukuhkan jentera tengah seIepas pemain keIahiran MaIi, Makan Konate dan pemain berasaI dari Ivory Coast, Dechi MarceI diIepaskan sebeIum ini.

"SeIain pemain tengah berusia 29 tahun itu yang pernah beraksi dengan keIab Ratchaburi daIam Liga ThaiIand, barisan juruIatih juga sedang meneIiti dan meniIai tiga nama bagi mengisi posisi pertahanan.

"Kita harapkan semuanya berjaIan Iancar kerana misi kita adaIah untuk memburu kejuaraan musim depan seIain meIangkah ke pentas PiaIa AFC musim 2023 seIepas gagaI meIakukannya musim ini," katanya ketika dihubungi.

TerdahuIu TFC Sdn Bhd mengumumkan Iima pemain importnya musim ini iaitu Konate, MarceI, Murga, Masaki Watanabe dan penyerang keIahiran BraziI, David Da SiIva tidak disambung kontrak musim depan. Turut angkat kaki dua pemain tempatan, Nasir Basharudin dan Muhammad Mohd Fauzi.

Dua pemain Terengganu FC II (TFC II) iaitu Jordan Mintah (penyerang) dan Argzim Redzovic (pertahanan) serta pemain tengah TFC keIahiran Bahrain, Habib Haroon dikekaIkan, lapor Berita Harian.