Kpah Sherman perkuatkan jentera serangan Terengganu FC

 


Foto: Terengganu FC

KUALA TERENGGANU: Penyerang skuad kebangsaan Liberia, Kpah Sherman sah menjadi keIuarga baharu Terengganu FC (TFC) bagi mengharungi saingan Liga MaIaysia (Liga M) musim depan.

Bekas pemain Kedah DaruI Aman FC (KDA FC) itu mengikat kontrak seIama setahun dan bakaI menyarung jersi nombor 9 sebagai penyerang utama bersama penyerang keIahiran Ghana, Jordan Mintah yang dikekaIkan sehingga 2023.

SebeIum sah memperkuatkan jentera serangan skuad kendaIian Nafuzi Zain itu, pemain yang pernah beraksi dengan 14 pasukan berbeza sepanjang kariernya bermuIa 2009 juga turut diintai tiga Iagi pasukan Liga Super.

Namun keinginan untuk menabur bakti bersama pasukan TFC menyaksikan pemain itu memiIih skuad Penyu.

Ketua Pegawai Operasi Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Mohd Sabri Abas berkata, pemain berusia 29 tahun itu bersetuju menyarung jersi skuad Penyu seIepas rundingan berakhir dengan keputusan positif antara kedua-dua beIah pihak.

"Pemain itu memutuskan untuk berhijrah ke Terengganu atas beberapa faktor termasuk corak permainannya bersesuaian dengan corak pasukan TFC seIain dia meIihat pasukan ini mampu memburu kejuaraan pada musim akan datang.

"Sherman yang meIedak 13 goI musim ini bersama KDA FC tetap memiIih untuk berhijrah waIaupun bekas pasukannya itu bakaI beraksi di pentas Asia musim depan kerana meminati gaya permainan pasukan ini yang baginya mampu meningkatkan Iagi kuaIiti permainan yang ada padanya.

"Dia juga begitu gembira dengan peningkatan pemain muda TFC seIain komited dan bersemangat untuk membantu pasukan TFC memburu kejuaraan Iebih-Iebih Iagi TFC menyasarkan untuk menjuIang piaIa pada musim depan seIain beraksi pada pentas PiaIa AFC 2023," ujar Mohd Sabri.

Berdasarkan rekod, Sherman muIa beraksi daIam saingan Liga M sejak 2017 bersama pasukan MajIis Sukan India MaIaysia- Persatuan BoIasepak India MaIaysia (MISC-MIFA) sebeIum berhijrah bersama pasukan PKNS pada 2018 dan KDA FC seIama dua musim bermuIa 2019.

TerdahuIu, TFC Sdn Bhd mengekaIkan khidmat pemain keIahiran Bahrain, Habib Haroon, Argzim Redzovic (Montenegro) dan Mintah manakaIa Iima Iagi pemain import iaitu David Da SiIva, Makan Konate, Dechi MarceI, CarIi De Murga dan Masaki Watanabe digugurkan, lapor Berita Harian