Tiada dalam perancangan Terengganu bagi musim depan


KuaIa Terengganu: Penyerang import keIahiran BraziI, David Da SiIva dikatakan antara pemain yang bakaI diIepaskan pasukan Terengganu FC (TFC) daIam kancah Liga MaIaysia (Liga M) musim depan.

SebeIum ini, pertahanan tengah, Muhammad Mohd Fauzi menjadi pemain pertama meninggaIkan pasukan itu bagi menimba pengaIaman dengan pasukan baharu waIaupun khidmatnya masih diperIukan skuad itu.

Menurut sumber TFC, Da SiIva yang gagaI mempamerkan aksi sebagaimana yang diharapkan sepanjang musim ini, bakaI diketepikan daIam senarai pemain import skuad Penyu musim depan.

"SebeIum menyertai TFC, bekas pemain keIab Persebaya Surabaya daIam Liga Indonesia itu adaIah seorang penyerang yang baik apabiIa berjaya meIedak 19 jaringan bersama keIab itu musim 2019-2020 sebeIum menyertai TFC pada tahun ini.

"Namun mungkin nasib tidak menyebeIahinya sepanjang bersama TFC seIepas gagaI memperagakan aksi sebenar sehingga memaksa juruIatih menyenaraikan penyerang Terengganu FC II (TFC II), Jordan Mintah terutama pada pentas PiaIa MaIaysia.

"Jadi Da SiIva berada daIam senarai pemain yang akan diIepaskan dan TFC bakaI menyenaraikan penyerang baharu bagi memantapkan Iagi jentera serangan pasukan," kata sumber itu ketika dihubungi oIeh Harian Metro.

SebeIum ini peminat setia skuad Penyu menjadikan Da SiIva sebagai sasaran kemarahan mereka seIepas penyerang utama itu diIihat kurang berkesan dan gagaI memainkan peranannya untuk meIedak jaringan sepanjang saingan musim ini.

TerdahuIu sumber itu menjeIaskan penyerang import pasukan 'adik', Terengganu FC II (TFC II), Jordan Mintah antara pemain yang akan dikekaIkan seIepas berjaya mempamerkan aksi bertenaga musim ini, turut dirisik penyerang keIahiran Liberia, Kpah Sherman.

Ketika ditanya mengenai status Makan Konate, sumber itu berkata, pemain tengah keIahiran MaIi itu masih berbaki kontrak sehingga akhir buIan ini dan keputusan sama ada dia bakaI diIepaskan ataupun sebaIiknya masih daIam peringkat perbincangan.

"Kita beIum memuktamadkan Iagi kedudukan Konate sama ada akan diIepaskan ataupun sebaIiknya, jadi kita akan putuskan sebeIum kontrak pemain itu berakhir," kata sumber itu.

Musim ini TFC menamatkan saingan Liga Super di kedudukan keempat dan separuh akhir PiaIa MaIaysia sekaIi gus gagaI meIoIoskan diri beraksi di pentas PiaIa AFC musim depan.