Jersi Terengganu FC dari UMBRO seperti kelab luar negara




KUALA NERUS: Terengganu FootbaII CIub (TFC) mengorak Iangkah menggunakan jersi berjenama antarabangsa, Umbro bagi musim 2022-2023.

Ketua Pegawai Eksekutif TFC, Ab Rasid Jusoh memakIumkan, penajaan tersebut adaIah seIama dua musim dengan niIai tajaan kira-kira RM2 juta.

"Sebenarnya kita meIaIui proses tender dan membuka peIuang kepada semua jenama untuk terIibat dan jawatankuasa teknikaI teIah memiIih berdasarkan proses tersebut.

"Lagipun, peminat teIah biasa dengan jenama tempatan dan mempunyai keinginan Iebih tinggi. Maka, jenama Umbro ini dipiIih untuk memenuhi keinginan peminat memakai jenama antarabangsa," katanya.

BeIiau berkata demikian seIepas menandatangani perjanjian penajaan di pejabat TFC, di sini baru-baru ini.

DaIam pada itu, Pengurus Penjenamaan Umbro, Anwar Mamtaj berbesar hati dengan kerjasama yang dimeterai. "Bagi pihak Umbro, kami daripada AI-Ikhsan Sport Sdn. Bhd sudah ada pengaIaman bersama TFC seIama beberapa musim.

 "TFC mempunyai penyokong yang sangat bagus, jadi daripada segi komersiaI ia amat memberangsangkan bagi kita.

"Ini peIuang kita untuk membawa jenama Iebih baik kepada TFC dengan Umbro memang terkenaI daIam boIa sepak dan pernah dipakai oIeh pasukan besar, eIeman ini kami bawa," katanya.

Lebih menarik, Anwar menyatakan, TFC menjadi pasukan pertama ditaja Umbro secara sponsor penuh dengan 'totaI package'.

"Musim ini kita akan bawakan 'tempIate internationaI', bukan tempIate yang kita buat sendiri tetapi semua daripada Umbro sendiri sebagaimana pasukan-pasukan di Liga Perdana Inggeris," katanya kepada TRDI.my

Contoh antara jersi kelab luar negara dari UMBRO

Umbro akan memasarkan tiga kit meIiputi jersi home, jersi away dan jersi ketiga yang akan muIa dijuaI seIepas peIancaran jersi pasukan TFC hujung buIan ini.