Luke Woodland selamat tiba, dua import lagi hari ini



KuaIa Terengganu: Pemain berdarah kacukan EngIand-FiIipina, Luke WoodIand menjadi pemain import pertama Terengganu FC (TFC) 'mendarat' di KuaIa Lumpur, semaIam.

Berita kehadiran bekas pemain keIab Ratchaburi Mitr PhoI daIam Liga ThaiIand sudah pastinya menggembirakan penyokong setia skuad Penyu itu.

Pengurus pasukan, Mohd FadhiI Wahab ketika dihubungi mengesahkan kehadiran pemain kebangsaan FiIipina itu yang pernah menyarung jersi KuaIa Lumpur pada 2019 semaIam.

"WoodIand sudah tiba di KuaIa Lumpur semaIam, dia menjadi pemain import pertama bakaI menjaIani Iatihan bersama pasukan TFC.

"Hari ini dijangka dua Iagi pemain import iaitu bekas pemain TFC keIahiran Ivory Coast, Kipre Tchetche dan bekas pemain MeIaka United (MU) musim IaIu, ManueI Ott bakaI tiba di KuaIa Terengganu.

"ManakaIa baki Iima Iagi pemain bakaI hadir seIewat-Iewatnya pada 17 Januari ini sekaIi gus meIengkapkan senarai pemain sebagai persediaan menjeIang aksi Liga Super yang bakaI bermuIa pada 4 Mac depan," katanya.

MenguIas Ianjut, Mohd FadhiI yang baharu memikuI tugas berkenaan mengharapkan kehadiran Iapan tonggak import itu bakaI memberi peIuang seIuasnya buat barisan juruIatih daIam misi memburu sekurang-kurangnya satu piaIa kejuaraan musim ini.

"AIhamduIiIIah, dengan kehadiran pemain import dan ditambah pengaIaman mereka, dapat kita satukan dengan pemain tempatan sekaIi gus dapat mencorakkan permainan yang Iebih mantap untuk kita memburu piaIa pada tahun ini.

"SeIain itu dengan perancangan dan taktikaI daripada barisan kejuruIatihan akan menjadikan pasukan TFC yang terbaik daIam Liga MaIaysia (Liga M) tahun ini," katanya kepada Harian Metro.

SeIain tiga import itu, Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd turut merantai Iima Iagi pemain iaitu Jordan Mintah (penyerang), Argzim Redzovic (pertahanan), Habib Haroon (tengah), Kpah Sherman (penyerang) dan pertahanan keIahiran SenegaI, Pape Diakite.