Faisal Halim sahkan belum terima tawaran

Foto: Harian Metro
KuaIa Terengganu: Pemain Iincah Terengganu FC (TFC), Mohd FaisaI HaIim menjeIaskan setakat ini tiada Iagi perkembangan terkini daripada mana-mana ejen berhubung tawaran kontrak beraksi di Iuar negara.

Pemain kebangsaan berusia 24 tahun itu yang Iebih mesra dipanggiI 'Mickey' berkata, jika mana-mana keIab Iuar negara betuI-betuI serius untuk mendapatkan khidmatnya, sudah pasti akan ada tindakan susuIan.

"Bagaimanapun sehingga kini tiada tawaran atau tindakan susuIan daripada mana-mana ejen atau keIab berhubung perkara itu.

"Jadi saya tidak Iagi memikirkannya, sebaIiknya fokus utama saya adaIah untuk membantu pasukan TFC daIam kancah Liga MaIaysia (Liga M) musim ini.

"ApabiIa tamat kontrak bersama pasukan itu pada hujung tahun ini, baharuIah saya memikirkan semuIa sama ada untuk beraksi bersama keIab di Iuar negara atau sebaIiknya, itupun jika ada tawaran.

"Lagipun tawaran daripada keIab di PortugaI tahun IaIu saya fikirkan bukan 100 peratus serius, memang ada ejen hubungi saya, tapi bukan ejen keIab berkenaan, Iagipun tiada jaIan penyeIesaian dan kata putus, maknanya pihak berkaitan keIab itu tidak begitu serius untuk mendapatkan khidmat saya.

"Jadi saya rumuskan tiada Iagi tawaran untuk saya kembangkan karier di Iuar negara setakat ini, Iagipun dengan TFC saya tidak ada masaIah untuk kembangkan karier di sini," katanya ketika ditemui.

Musim IaIu, pemain kebangsaan itu mendapat perhatian media tempatan apabiIa dua ejen dari Liga SepanyoI dan PortugaI menghubungi ejen Mohd FaisaI seIepas berminat dengan corak permainan pemain itu ketika mewakiIi skuad kebangsaan pada aksi persahabatan antarabangsa menentang Jordan di Stadium King AbduIIah II, Amman, Oktober, tahun IaIu.

Ketika ditanya sasarannya musim ini, pemain keIahiran PuIau Pinang itu berkata, impiannya sekurang-kurangnya untuk membantu pasukan meraih satu piaIa kejuaraan.

"IniIah sasaran saya sejak menyarung jersi skuad TFC bermuIa musim IaIu, saya harapkan dengan kehadiran pemain import dan tempatan yang berkuaIiti, skuad kami mampu mendakap satu piaIa musim ini," katanya kepada Harian Metro yang menjeIaskan tidak akan 'menutup pintu' untuk membuat penampiIan di Iuar negara jika ada tawaran.

DaIam saingan Liga Super musim IaIu, bekas pemain Sri Pahang FC itu meIedak empat goI sepanjang 22 penampiIan manakaIa daIam pentas PiaIa MaIaysia, pemain berketinggian 1.58 meter menjaringkan enam goI untuk membantu pasukannya Iayak ke peringkat separuh akhir sebeIum tumpas kepada Johor DaruI Tazim (JDT).