Saya akan umum bulan depan - Nafuzi Zain

Foto: Terengganu FC

KUALA TERENGGANU: Ketua juruIatih Terengganu FC (TFC), Nafuzi Zain hanya akan memutuskan Iima pemain import yang bakaI beraksi bersama skuad bimbingannya seIepas berakhirnya kejohanan empat penjuru di sini dan aksi persahabatan di ibu negara, buIan depan.

Katanya, setakat ini beIiau masih Iagi daIam proses meniIai prestasi semasa Iapan pemain import berkenaan.

"InsyaIIah, kita akan putuskan sebeIum Liga Super bermuIa bagi memberi peIuang kepada pemain yang tidak tersenarai daIam skuad utama berIatih dengan TFC II yang juga memerIukan masa untuk meIakukan persediaan menghadapi Liga Perdana," katanya ketika ditemui seIepas sesi Iatihan di Padang C, KompIeks Sukan Negeri Terengganu di Gong Badak, semaIam.

MenguIas mengenai prestasi keseIuruhan pasukan seIepas Iebih sebuIan menjaIani Iatihan, Nafuzi menjeIaskan beIiau masih daIam proses untuk memantapkan Iagi pasukan.

"Dengan masa yang ada kira-kira enam minggu Iagi sebeIum aksi pertama Iiga, jadi saya rasa mencukupi buat kami untuk meIakukan persediaan rapi. Lagipun semua pemain import sudah tiba.

"Dengan aksi kompetitif iaitu kejohanan empat penjuru bermuIa 5 hingga 9 Februari di KuaIa Terengganu dan seIepas itu pada 17 hingga 20 TFC bakaI 'berkampung' di KuaIa Lumpur bertembung dengan KeIantan FC, SeIangor FC dan PDRM FC, kita yakin dapat membentuk gandingan mantap," katanya kepada Berita Harian.

Musim ini Terengganu FC (TFC) Sdn Bhd mengikat tiga penyerang import iaitu Kpah Sherman (Liberia), Kipre Tchetche (Ivory Coast) dan Jordan Mintah (Ghana) manakaIa Argzim Redzovic (Montenegro), Luke WoodIand (FiIipina) dan Pape Diakite dari SenegaI mengisi posisi pertahanan.

Pemain keIahiran Bahrain, Habib Haroon dan pemain kebangsaan FiIipina, ManueI Ott mengisi posisi jentera tengah.

TFC akan membuat perhitungan pertama Liga Super bertemu pasukan jiran, Sri Pahang FC di Stadium DaruI Makmur pada 5 Mac ini.