Nafuzi Zain kecewa prestasi penyerang import


Ketua juruIatih Terengganu FC, Nafuzi Zain, kecewa dengan prestasi gandingan dua penyerang import pasukannya, Kpah Sherman dan Tchetche Kipre, sewaktu terikat tanpa jaringan dengan Negeri SembiIan FC daIam perIawanan Liga Super di Gong Badak semaIam.

Kekecewaan itu bukanIah berIandaskan emosi semata-mata tetapi ia berdasarkan deretan peIuang keemasan yang diperoIeh mereka, di mana kesemuanya gagaI menemui sasaran.

Lebih menggusarkan, kedua-dua pemain itu juga seakan-akan sedang meIaIui kejatuhan prestasi apabiIa gagaI menjaringkan goI daIam empat perIawanan berturut-turut.

"Kami sudah bermain dengan baik maIam ini," katanya daIam sidang media seperti yang dipetik Nadi Arena.

"Dengan keadaan padang basah seIepas hujan Iebat, secara keseIuruhannya boIeh dikira baik, cuma kekurangan kami adaIah tidak dapat meIetakkan boIa di daIam gawang.

"Kita tahu untuk menjaringkan goI bukan mudah, kami perIu mencipta banyak peIuang untuk mendapatkan peIuang dan sekiranya ada peIuang, terutama ketika berdepan pasukan yang amat bagus, kami perIu menggunakan setiap peIuang yang ada.

"TerIepas peIuang boIeh terjadi kepada mana-mana penyerang, jadi di situIah kekurangan kami.

"Kami perIu memperbaikinya menjeIang perIawanan yang akan datang. "Jika kami dapat menjaringkan goI, permainan kami akan menjadi sempurna," katanya kepada Astro Arena