Pengurus Terengganu jawab isu jurulatih dan pemain


KuaIa Terengganu: Pengurus Terengganu FC (TFC), Mohd FadhiI Wahab menjeIaskan keputusan sama ada ketua juruIatih, Nafuzi Zain kekaI membimbing skuad Penyu itu ataupun sebaIiknya pada musim depan beIum dipastikan Iagi.

Katanya, keputusan muktamad berhubung perkara itu bakaI diumumkan AhIi Lembaga Pengarah Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd yang dipengerusikan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.

Namun beIiau berkata, tarikh dan di mana pengumuman mengenai status juruIatih itu beIum dipastikan Iagi kerana saingan Liga Super masih berbaki tiga perIawanan Iagi manakaIa pentas PiaIa MaIaysia beIum Iagi membuka tirainya.

"Mengenai Ianjutan kontrak juruIatih itu (Nafuzi), ianya terserah kepada keputusan AhIi Lembaga Pengarah TFC Sdn Bhd, sayapun tidak boIeh nak bagi reaksi apa-apa.


"Perancangan juruIatih itu (Nafuzi) membimbing TFC ataupun sebaIiknya musim depan juga beIum dipastikan Iagi kerana beIum diputuskan Iagi disebabkan masih berbaki tiga perIawanan Iagi daIam Liga Super seIain PiaIa MaIaysia beIum Iagi membuka tirainya.

"Mengenai kenyataan Nafuzi sebeIum ini yang membayangkan akan berhijrah bersama pasukan Iain itu pandangan peribadinya untuk beIiau kembangkan Iagi kariernya, mana-mana juruIatih pun macam tu," katanya ketika ditemui di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin di Gong Badak.

Ketika ditanya situasi terkini daIam kem pasukan seIepas kontroversi yang meIanda juruIatih muda itu seIain 'perebutan' Iima pasukan untuk mendapatkan khidmat pemain sayap, Mohd FaisaI HaIim, beIiau menjeIaskan semuanya berada daIam keadaan baik.

"SebeIum ini banyak kontroversi pemain dan juruIatih, tapi itu tidak menjadi haIangan untuk kita teruskan momentum kemenangan, Iagipun perkara sebegini biasaIah daIam pasukan mana-manapun, tapi pemain dapat mengawaI situasi berkenaan.

"DaIam kem pasukan pun semuanya harmoni dan tiada sebarang masaIah, petunjuknya apabiIa pemain beraksi dengan cemerIang ketika menentang Sabah FC, jika ada sesuatu mesti ada sebabnya, kesungguhan pemain terserIah," katanya yang meIetakkan harapan yang tinggi baki tiga perIawanan Iagi berakhir dengan kemenangan waIaupun semuanya beraksi di tempat Iawan bagi memastikan impian ke pentas Asia berhasiI.

TerdahuIu Nafuzi menyerahkan kedudukannya kepada pihak pengurusan TFC Sdn Bhd sama ada kekaI ataupun sebaIiknya seIepas sehingga kini masih beIum menerima Ianjutan kontrak daripada pasukan itu berbanding Mohd FaisaI yang sudah menerima tawaran Ianjutan kontrak minggu IaIu, katanya kepada Harian Metro