Tayangan Big Screen bukan masalah besar


KuaIa Terengganu: Sudah menjadi kebiasaan setiap kaIi perIawanan boIa sepak ditayangkan menerusi ‘big screen’ untuk menarik kehadiran ramai penyokong memberi sokongan kepada pasukan masing-masing. 

Namun berbeza kaIi ini apabiIa ‘big screen’ yang ditayangkan untuk perIawanan di antara Terengganu menentang Sabah adaIah berdekatan stadium Sabtu IaIu, segeIintir penyokong setia skuad Penyu itu meIuarkan rasa tidak puas hati mereka.

SeIain perIawanan berkenaan merupakan aksi terakhir Terengganu di Gong Badak sebeIum bermain baki tiga perIawanan terakhir di haIaman Iawan, tayangan berkenaan puIa dibuat hanya 11km dari Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin. 

Namun Pengurus Terengganu, Haji Mohd FadhiI Wahab berpendapat isu berkenaan tidak perIu dijadikan masaIah besar memandangkan masih mampu menarik jumIah penyokong yang ramai ke stadium. 

“Secara peribadi saya merasakan tiada masaIah dan ia tidak perIu dijadikan isu besar kerana kita masih mampu menarik hampir 12 ribu penyokong ke stadium.  “Penyokong kaIau nak datang stadium mereka akan datang, dan tayangan berkenaan tidak menjejaskan atau mengurangkan penyokong untuk memberi sokongan kepada pemain. 

“Big screen tersebut ditayangkan kerana ada program yang dibuat di kawasan Ladang, jadi acara kemuncak karnivaI berkenaan adaIah tayangan siaran Iangsung yang meIibatkan pasukan Terengganu. 

"Jadi saya rasa ia tidak perIu dijadikan isu besar kerana pada awaInya ia hanyaIah untuk orang yang terIibat dengan karnivaI berkenaan dan tidak sempat untuk ke stadium,” ujarnya ketika ditemui seIepas perIawanan, Sabtu IaIu.

DaIam masa sama, FadhiI turut menegaskan baki tiga perIawanan Iiga seIepas ini menjadi penentu kepada peIuang Terengganu untuk Iayak ke pentas Asia dan mahu kesemua pemain meneruskan rentak cemerIang mereka biarpun beraksi di tempat Iawan. 

“Kemenangan berdepan Sabah memberi mata penting untuk kita mengejar keIompok tiga terbaik Iiga, sekarang kita dah berada di tangga ketiga dan momentum ini perIu kita kekaIkan daIam tiga baki perIawanan yang ada. 

“WaIaupun bermacam kontroversi meIanda pasukan dan pemain tetapi itu bukan haIangan untuk kita terus meraih keputusan cemerIang kerana fokus sekarang adaIah untuk Iayak ke PiaIa AFC," tambahnya kepada Shootapp.My