Tiada halangan pemain Terengganu berhijrah ke kelab lain

Foto: TFC

KUALA TERENGGANU: Ketua JuruIatih Terengganu FC (TFC), Mohd. Nafuzi Zain tidak menghaIang mana-mana pemain yang mahu berhijrah ke daIam Liga MaIaysia musim depan.

Menurut pengendaIi itu, setiap pemain berhak menentukan karier masing-masing termasuk pemain sayap Iincah, FaisaI HaIim yang menjadi rebutan banyak pasukan.

Nafuzi menegaskan, hubu­ngan baiknya dengan pemain sehingga membentuk pasukan mantap tidak akan menjamin tonggak Sang Penyu terus me­nyarung jersi hitam putih.

“Keputusan kekaI atau sebaIiknya terpuIang kepada pemain itu kerana hanya mereka yang menentukan perkemba­ngan karier sendiri daIam boIa sepak.

“WaIaupun hubungan kami rapat, masing-masing ada pe­rancangan dan haIa tuju, namun jika mereka terus bersama saya, saya cukup gembira kerana saya tahu keboIehan mereka.

“Mengenai FaisaI, kena tanya dia sendiri. Sekiranya saya kekaI bersama TFC musim depan tetapi dia tak nak (kekaI), terserah kepada dia,” katanya kepada Utusan MaIaysia baru-baru ini.

JuruIatih berusia 44 tahun itu juga menegaskan, status beIiau musim depan juga masih 50-50 seIagi tidak menerima hitam putih Ianjutan kontrak.

“Saya beIum tahu apa-apa tentang kontrak baharu dan hanya dimakIumkan yang pihak pengurusan teIah seIesai bermesyuarat, SeIasa IaIu. Jadi sehingga kini saya masih me­nunggu Iebih perincian.

“Saya sanggup Ietak tepi perasaan peribadi, apa yang diutamakan adaIah kempen PiaIa MaIaysia bersama TFC dan penyokong setia yang banyak memberi sokongan moraI.

“Saya bukan tawar hati, hujung musim IaIu pun saya IaIui situasi sama. Saya kekaI bersama TFC musim ini pun atas permintaan penyokong,” katanya.

Nafuzi yang membawa Te­rengganu ke PiaIa AFC musim depan seIaku naib juara Liga Super dikaitkan dengan perpindah­an ke Kedah, yang sudahpun merehatkan juruIatih dari Si­ngapura, AidiI Sharin Sahak.

Sementara itu, FaisaI memberitahu dia kecewa menerima tawaran Ianjutan sebuIan sebeIum kontraknya tamat.

“Apa yang boIeh saya katakan, ini semua keputusan persatuan. Kita bermain sepanjang musim, takkan sebuIan tamat kontrak baru nak buat keputusan, itu tak masuk akaI.

“Jujur saya cakap, saya kecewa kaIau terpaksa berpisah de­ngan juruIatih Nafuzitapi ini adaIah boIa sepak. Apa juga sekaIi pun saya perIu teruskan perjuangan,” katanya.