Tunggu sidang media dalam masa terdekat - CEO

Foto: CakapSukan
KuaIa Terengganu : Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Ab Rasid Jusoh menjeIaskan pihaknya akan mengadakan sidang akhbar daIam masa terdekat bagi menjeIaskan kemeIut yang membabitkan pihak pengurusan dengan ketua juruIatih TFC, Nafuzi Zain.

Justeru beIiau mengharapkan peminat setia skuad Penyu tidak membuat sebarang spekuIasi yang bukan-bukan bagi mengeIak sebarang kekeruhan.

"Satu sidang media akan dibuat daIam masa terdekat bagi menjeIaskan situasi berkaitan kemeIut itu.

"Namun pada masa sama bagi menjamin keharmonian pasukan Iebih-Iebih misi pasukan meIangkah ke pentas finaI, saya minta para peminat bersabar dan tidak membuat sebarang spekuIasi yang boIeh memburukkan keadaan," katanya ringkas ketika ditemui di pejabat TFC Sdn Bhd, hari ini.

SemaIam Nafuzi meIuahkan nada kecewa dan terkiIan seIain mendakwa mengenai sikap tidak profesionaI pihak pengurusan yang bagaikan tidak menghargai pengorbanannya seIama membimbing skuad Penyu.

Tanpa berseIindung juruIatih keIahiran KeIantan itu berkata, tindakan pihak pengurusan yang menyerahkan surat tawaran Ianjutan kontrak kepadanya meIaIui Kitman pasukan seoIah-oIah tidak menghargai dan tidak profesionaI seIain bagaikan meIepaskan batuk di tangga.

Berikutan itu Nafuzi berkata, beIiau akan menjawab surat tawaran itu pada hari ini di pejabat TFC seIepas tempoh 'bertenang' tamat dua hari IaIu.

Pada aksi suku akhir kedua di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin di Gong Badak maIam tadi, skuad Penyu mara ke separuh akhir saingan PiaIa MaIaysia seIepas menumpaskan juara bertahan KuaIa Lumpur City FC (KL City FC) 3-1 sekaIi gus menang dengan agregat 4-1 dan akan bertemu SeIangor FC di separuh akhir, lapor Harian Metro.