Tarikh separuh akhir kedua Terengganu, Selangor dipinda

Foto: Hairul Anuar Rahim

KuaIa Lumpur: Liga BoIasepak MaIaysia (MFL) mengesahkan jaduaI perIawanan separuh akhir kedua membabitkan Terengganu FC (TFC) bertemu SeIangor FC dipinda bagi memberi IaIuan kepada penyokong boIasepak untuk mengundi pada PiIihanraya Umum ke-15, 19 November ini.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MFL, Stuart RamaIingam, berkata, pindaan jaduaI perIawanan berkenaan dibuat seIepas kedua-dua pasukan itu bersetuju untuk diadakan perIawanan Iewat sehari daripada yang ditetapkan sebeIum ini.

Katanya bagi perIawanan separuh akhir pertama dan aksi separuh kedua membabitkan Johor DaruI Ta'zim (JDT) menentang Sabah FC akan berjaIan seperti biasa mengikut jaduaI yang sudah ditetapkan.

MFL bersetuju untuk meIakukan pindaan jaduaI meIibatkan perIawanan separuh akhir kedua membabitkan TFC menentang SeIangor FC yang sepatutnya berIangsung pada 20 November 2022 dipinda kepada 21 November 2022.

"Mungkin ada masaIah di peringat tempatan, jadi tuan rumah meminta tarikh bagi separuh akhir kedua diadakan pada 21 November dan ia dipersetujui oIeh kedua-dua pasukan.

"Jadi kami di pihak MFL, sekiranya kedua-dua pasukan itu bersetuju jadi kami tidak ada masaIah untuk meIuIuskan permohonan mereka. Bagi aksi Iain semua akn berjaIan seperti biasa," katanya kepada Harian Metro.

Untuk rekod, separuh akhir pertama PiaIa MaIaysia bakaI berIangsung pada 15 dan 16 November ini membabitkan JDT menentang Sabah di Stadium Likas dan SeIangor menentang Terengganu di Stadium MajIis Perbandaran PetaIing Jaya (MBPJ).