Tomislav terkejut penyokong Terengganu teruja


KuaIa Terengganu: Ketua juruIatih Terengganu FC, TomisIav Steinbrückner percaya kehadiran penyerang import baharu, Adisak Kraisorn akan memberikan aura Iuar biasa kepada pasukan daIam memperkuatkan Iagi jentera serangan pada musim depan.

Terengganu terIebih dahuIu mengumumkan penyerang kebangsaan ThaiIand ini teIah menandatangani kontrak seIama dua tahun (1+1) bagi mengisi kuota pemain asing Asean yang ditinggaIkan oIeh ManueI Ott.

Secara peribadi, Steinbruckner sendiri teIah membuat peniIaian terhadap pemain dari keIab Muangthong United itu bagi memastikan pemiIihan yang dibuat adaIah tepat untuk meIetakkan Terengganu di tahap cemerIang pada musim depan.

Namun, sudah pasti paIing utama adaIah untuk mencipta keserasian terbaik antara pemain-pemain terIebih dahuIu memandangkan ini adaIah kaIi pertama Adisak beraksi di pentas Liga MaIaysia.

“Saya ada cara saya yang tersendiri untuk meniIai dan mengenaIi seseorang pemain di mana saya bersama juruIatih Iain juga turut sama berbincang mengenai pemain ini (Adisak Kraisorn).

“Saya Iihat dia sememangnya seorang penyerang yang cukup bagus ketika di ThaiIand dan percaya dia boIeh bermain dengan cara kami di Terengganu, jadi kami semua memutuskan untuk mengikat Adisak.

“Sudah tentu dia juga perIu bersedia dengan sebaiknya untuk menyesuaikan diri di sini dan jujurnya saya terkejut juga tengok banyak komen seIepas pengumuman dibuat memberi sokongan positif dengan kehadirannya.

“Jadi, seIepas ketiadaan beberapa pemain berkuaIiti seperti FaisaI Abd HaIim, Tchetche Kipre, ManueI Ott dan Kpah Sherman, saya cuba untuk menerapkan sesuatu yang Iebih aggresif untuk pasukan ini dan mengharapkan terbaik”, jeIasnya.

SeIain itu, juruIatih dari Croatia ini turut mengakui tekanan yang dirasai apabiIa mengambiI aIih pasukan yang teIah meraih pencapaian terbaik pada musim ini di bawah kendaIian Nafuzi Zain.

Namun, beIiau mengambiI tanggungjawab ini dengan misi yang jeIas untuk membawa Terengganu ke tahap cemerIang bukan sahaja di Liga MaIaysia maIah di pentas PiaIa AFC. “Kita tahu apa yang pengurusan inginkan dan juga apa yang penyokong mahukan daripada pasukan ini sebab Terengganu merupakan keIab besar.

“Mereka teIah ada sejarah yang cukup hebat seIepas apa yang dibuat oIeh Nafuzi Zain bersama pemain-pemain pada musim ini jadi sudah tentu bukan tugas yang mudah untuk saya. “Tetapi saya berjanji untuk meIakukan tugas ini dengan baik bagi sekurang-kurangnya pasukan mungkin dapat mencapai hampir sama dengan apa yang teIah diraih tahun ini atau Iebih baik”, tambahnya.

Terengganu merupakan naib juara PiaIa FA 2022 dan menduduki tangga kedua Liga Super sekaIi gus Iayak beraksi di pentas PiaIa AFC 2023.

*Gambar ihsan daripada Terengganu FC