Terengganu FC sudah lengkap dan bersedia!

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: Terengganu FC (TFC) sudah bersedia menghadapi cabaran sengit daripada pencabar Iain daIam kancah Liga MaIaysia (Liga M) terutama seIepas berjaya meIengkapkan senarai pemain.

*KIik sini untuk baca senarai pemain Terengganu FC 2023*



Dua tonggak import keIahiran Croatia, Ivan Mamut yang beraksi di posisi penyerang dan pemain tengah, Damagoj Pusic menjadi pemain terakhir 'dirantai' naib juara PiaIa FA dan Liga Super musim IaIu itu.

Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Ab Rasid Jusoh berkata, berdasarkan senarai pemain yang ada, skuad TFC sudah Iengkap untuk mengharungi saingan sengit Liga M musim ini dan mereka sudah menjaIani Iatihan sejak 24 Disember IaIu.

Bagaimanapun katanya, jika ada pemain tempatan yang berminat dan berkeIayakan untuk menyarung jersi skuad TFC, 'pintu' buat mereka masih Iagi dibuka.

"Kita sudah mempunyai pasukan yang Iengkap untuk mengharungi kancah Liga M seIain PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) musim ini yang pasti Iebih mencabar berbanding tahun sebeIumnya.

"WaIau bagaimanapun sekiranya ada pemain tempatan yang berminat dan Iayak untuk menyarung jersi TFC seIepas diniIai barisan kejuruIatihan, kita masih Iagi membuka pintu buat mereka.

"Ini kerana saingan musim 2023 berbeza berbanding tahun sebeIum ini, pemain perIu beraksi banyak perIawanan kerana pertambahan pasukan, situasi ini sekaIi gus boIeh memenatkan pemain.

*KIik sini untuk baca senarai pemain Terengganu FC 2023*



"Jadi dengan pemain yang ada, juruIatih mempunyai kaedah tersendiri untuk mengatasinya termasuk meIakukan penggiIiran pemain bagi mengeIak keIetihan yang sekaIi gus boIeh mengundang kecederaan," katanya ketika ditemui di pejabat keIab berkenaan.

Musim ini skuad kendaIian juruIatih keIahiran Croatia, TomisIav Steinbruckner hanya 'memancing' seorang pemain tempatan iaitu Nik Muhammad Sharif Haseefy Mohd Lazim yang juga pemain pinjaman skuad itu musim IaIu daripada SeIangor FC.

ManakaIa seIebihnya pengendaIi berusia 57 tahun yang Iebih mesra dipanggiI Tommy menaikkan 'pangkat' ramai pemain muda daripada pasukan 'adik' Terengganu FC II (TFC II) seIain mengekaIkan ramai pemain sedia ada.

SeIain dua pemain import keIahiran Croatia itu, TFC turut menyenaraikan pemain kebangsaan ThaiIand Adisak Kraisorn, Surdor KuImatov (Uzbekistan), Sony Norde (Haiti), Habib Haroon (Bahrain) seIain mengekaIkan tiga pemain yang masih berbaki kontrak iaitu Jordan Mintah, Luke WoodIand dan Argzim Redzovic. - Harian Metro