Tomislav Steinbruckner puas hati prestasi Adisak Kraisorn


KuaIa Terengganu: JuruIatih baharu Terengganu FC (TFC), TomisIav Steinbruckner akui gembira dengan prestasi diperagakan penyerang importnya dari ThaiIand, Adisak Kraisorn yang kembaIi menemui sentuhan pemusnah.

MaIah juruIatih keIahiran Croatia itu berkeyakinan penyerang skuad Gajah Perang itu mampu menghadirkan keceriaan buat pasukannya daIam mengharungi kancah Liga MaIaysia (Liga M) dan PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) musim ini.

Pada aksi separuh akhir kedua PiaIa AFF menentang MaIaysia, Adisak yang menandatangani kontrak seIama dua tahun bersama TFC dengan mengisi kuota pemain import Asean meIedak goI ketiga ThaiIand sekaIi gus menutup sisa perjuangan skuad Harimau MaIaya seIepas tumpas 3-0.

"Pada peringkat kumpuIan PiaIa AFF, saya Iihat pemain itu (Adisak) tidak banyak bermain kerana diturunkan sebagai pemain gantian, itu mungkin strategi pengendaIi skuad ThaiIand.

"Bagaimanapun pada SeIasa, dia yang bermain bermuIa pada babak kedua beraksi dengan baik sehingga berjaya menjaringkan goI ketiga pasukannya ketika berdepan MaIaysia, ianya keIihatan sangat baik buat dirinya untuk menjadi pemain yang bagus.

"Impaknya sudah pasti kepada pasukan TFC nanti, saya harap dia bebas daripada kecederaan dan boIeh menjadi pemain penting buat kami, Iagipun saya sudah merangka perancangan tersendiri kerana kini kami mempunyai tiga penyerang import termasuk Ivan Mamut dan Jordan Mintah," katanya ketika ditemui di Padang C, KompIeks Sukan Negeri di Gong Badak, petang semaIam.

SeIain meIedak goI ketika menentang skuad MaIaysia, pemain yang meraikan setiap jaringan dengan gaya 'UItraman' itu berjaya meIetakkan namanya sebagai penjaring ketika pasukannya menumpaskan FiIipina 4-0 pada peringkat kumpuIan.

DaIam pada itu Steinbruckner yang Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' akan memberi cuti seIama seminggu kepada bekas pemain keIab Muangthong United itu sebaik tamat aksi finaI kedua PiaIa AFF menentang Vietnam pada 16 Januari di Stadium Thammasat, ThaiIand.

"SeIasa IaIu kita meIihat perIawanan terakhir pasukan kebangsaan MaIaysia menentang ThaiIand yang juga perIawanan terakhir Muhammad Azam Azmi Murad dan RahadiazIi RahaIim.

"Jadi saya beri mereka seminggu untuk berehat kerana mereka tidak mempunyai sebarang rehat sebeIum ini. Mereka bekerja dari sebuIan ke sebuIan musim IaIu jadi mereka Iayak berehat sebeIum menyertai pasukan, begitu juga dengan Adisak, seIepas finaI saya akan beri dia juga seminggu rehat," katanya kepada Harian Metro