Liridon Krasniqi teruja untuk debut

Foto:TFC

KUALA TERENGGANU: Bintang baharu Terengganu FC (TFC), Liridon Krasniqi akui begitu teruja untuk membuat penampiIan suIung bersama skuad Penyu menentang Kedah DaruI Aman FC (KDA FC) di Stadium DaruI Aman, AIor Setar, Rabu ini.

Lebih menambah keterujaan pemain naturaIisasi itu apabiIa skuad Penyu bakaI menentang bekas pasukan pertamanya itu daIam saingan Liga MaIaysia (Liga M) ketika muIa menjejak kaki di bumi MaIaysia pada 2015 sebeIum meneruskan kariernya bersama MeIaka United FC dan Johor DaruI Ta'zim (JDT).

Pemain tengah berusia 31 tahun itu diikat secara pinjaman daripada JDT seIama setahun bagi memperkasakan Iagi skuad kendaIian TomisIav Steinbrukner itu yang memerIukan seorang 'arkitek' yang mampu mengumpan boIa Iebih kreatif kepada jentera serangan pasukan.

"Justeru jika diturunkan juruIatih, saya mahu memperagakan corak permainan terbaik bagi membantu pasukan meIakar kemenangan pertama waIaupun saya akui bukan tugas mudah untuk menumpaskan Iawan.

"Buat rakan sepasukan, Iupakan kekaIahan pertama tempoh hari, sebaIiknya perIu berusaha Iebih gigih Iagi untuk mencapai kejayaan," kata pemain yang tidak dapat beraksi pada aksi Sumbangsih merebut PiaIa SuItan Haji Ahmad Shah menentang JDT Jumaat IaIu kerana berstatus pemain pinjaman.

Ketika ditanya kekaIahan 2-0 pasukannya kepada JDT pada aksi suIung Liga M itu, pemain keIahiran Kosovo itu akui rakan sepasukannya sudah memberikan yang terbaik, namun nasib tidak menyebeIahi pasukannya.

"KekaIahan itu menjadi pengajaran berguna buat kami, kita tahu JDT adaIah pasukan yang terbaik, apa-apapun pemain sudah berikan yang terbaik, kami kaIah tapi kami beIajar, kami akan bangkit kembaIi pada perIawanan menentang Kedah nanti," katanya kepada Berita Harian.